۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۱۸۸۶۴۸
آیت‌الله خاتمی با اشاره به سالروز 13 آبان‌:

مسأله مبارزه با آمریکا ریشه اعتقادی دارد / شعار مرگ بر آمریکا رساتر از گذشته خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به 13 آبان‌ سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، گفت: مسأله مبارزه با آمریکا ریشه اعتقادی دارد و ملت ما با شکوه‌تر از سال‌های گذشته و با شعاری رساتر فریاد مرگ بر آمریکا را به دنیا خواهد رساند.
نماز جمعه تهران به امامت آيت الله خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به 13 آبان‌ سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام‌(ره) و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، گفت: مسأله مبارزه با آمریکا ریشه اعتقادی دارد و ملت ما با شکوه‌تر از سال‌های گذشته و با شعاری رساتر فریاد مرگ بر آمریکا را به دنیا خواهد رساند.

 

وی با بیان اینکه قرآن کریم فرعون را نماد استکبار معرفی می‌کند و ویژگی‌های مستکبران را شرح می‌دهد که مستکبران خودبرتربین هستند، خود را آقا بالا سر همه بافته جداتافته‌ای از ملت‌ها می‌دانند، افزود: حداقل دولتمردان آمریکایی چنین هستند؛ آمریکا در پنجاه سال اخیر به 250 کشور جهان حمله مستقیم نظامی یا غیرنظامی داشته است.

 

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، شنود مکالمات تلفنی از سران کشورهای اروپایی را نمونه این خودبرتربینی عنوان و اظهار کرد: اینها نه تنها نسبت به آدم‌های معمولی بلکه مکالمات تلفنی 25 رهبر دنیا را شنود کرده‌اند، این چه معنایی می‌تواند داشته باشد، این جز خودبرتربینی چیز دیگری نیست؛ به قول آن آمریکایی که می‌گفت چرا تعجب کردید اگر آمریکا شنود نمی‌کرد باید تعجب می‌کردید.

 

وی استخفاف و تحقیر ملت‌ها را کار فرعون‌ها دانست و تصریح کرد: آنها می‌گویند از سر تا به پا باید فرنگی شوید تا به جایی برسید و امروز کسانی که می‌خواهند این القای نادرست را داشته باشند که گرفتاری‌های کشور پس از رابطه با آمریکا حل می‌شود، واقعیت‌ها را به خوبی نمی‌دانند و فریب ظاهر آن را خورده‌اند.

 

آمریکا توان مقابله با ملت بزرگ ایران را ندارد

 

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه کار مستکران ارعاب و تهدید است، خطاب به دولتمردان آمریکایی که دائم نه تنها ملت ایران بلکه ملت‌های دیگر را هم تهدید می‌کنند، گفت: با تهدید ملت‌ها چه چیزی گیر شما آمد؛ آیا جز ذلت و خواری چیز دیگری گیرتان آمده است.

 

وی ادامه داد: شما در عراق دخالت کردید و مجبور شدید پس از 10 سال دست از پا درازتر از عراق فرار کنید، دولت‌هایی که مثل ایران مقتدر نبودند، خود می‌دانید که توان مقابله با ملت بزرگی مثل ایران را ندارید، این ملت‌ فرمایش امام راحل را بارها به گوش خود شنیده که اگر بخواهند ذره آسیبی به مملکت ما برسانند دندان‌های آمریکا را در دهانش خرد می‌کنیم.

 

وی با بیان اینکه کار مستکبران شکنجه است، زندان گوانتانامو و زندان‌های مخفی آمریکا در اروپا را جز شکنجه‌گاهی برای بی‌گناهان ندانست و گفت: خنده‌دار است که گزارش به اصطلاح حقوق بشر این جنایتکار را که در خط مقدم زیر پا گذاشتن حقوق بشر است نمی‌بیند و بعد در ایران گزارشی که تروریست‌های ایرانی برایش نوشته‌اند به عنوان گزارش به سازمان ملل عرضه می‌کند که این گزارش‌های سست، بی‌پایه و بی‌محتوایی که تروریست‌ها نوشته باشند به پشیزی ارزش ندارد.

 

شعار مرگ بر آمریکا و مذاکره را با هم پیش می‌بریم

 

امام جمعه موقت تهران از مقاومت به عنوان تنها راه مقابله نام برد و تصریح کرد: آمریکا حداقل در تجربه‌اش نشان داده که هیچ چیزی با مذاکره به کسی نداده است، اینها تنها زبان مقاومت را می‌فهمند، وقتی که مسؤول سیاسی اتحادیه اروپا به صراحت می‌گوید ما فشار و مذاکره را همزمان پیش می‌بریم، ما هم می‌گوییم به فضل خدا شعار مرگ بر آمریکا و مذاکره را با هم پیش می‌بریم

 

وی با بیان اینکه روحیه مقاومت است که جواب آمریکایی‌ها را می‌دهد، گفت: ما با دیپلماسی فعالی که در چهارچوب رهنمودهای مقام معظم رهبری، عزت، حکمت و مصلحت و مصداق نرمش قهرمانانه باشد مقاومت را در تنافی با اینگونه دیپلماسی‌ها نمی‌دانیم و اینجا هم میدان جنگ و صحنه رزم است.

 

آیت‌الله خاتمی اظهار کرد: به دیپلمات‌ها که در راستای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تلاش می‌کنند خسته ‌نباشید گفته و به صراحت می‌گوییم تلاش‌های شما که در راستای اجرایی کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری باشد یقینا مورد حمایت ملت است.

 

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم خطاب به دنیا که می‌خواهد موضع ملت ایران را در مذاکرات هسته‌ای و در قبال آمریکا ببیند، گفت: منتظر 13 آبان باشید خواهید دید به فضل خدا ملت ما باشکوه‌تر از سال‌های گذشته و با شعاری رساتر، فریاد مرگ بر آمریکا را به دنیا خواهد رساند.

 

ملت ایران یکپارچه پای مقدسات خود ایستاده است

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود اهانت یکی از روزنامه‌ها به ساحت مقدس امام علی‌(ع) را امری بسیار تلخ عنوان و اظهار کرد: کسانی که خواب بعضی روزها و خواب بعضی چیزها را دیده‌اند و با سوء استفاده از آزادی، قلمشان را در خدمت استکبار قرار می‌دهند بدانند که روانشناسی ملت ایران به عشق مقدسات است.

 

امام جمعه موقت تهران همچنین از مسؤولان که نسبت به این قضایا حساس هستند، خواست به نحوی قاطعانه برخورد کنند که آنهایی هم که در هوس بوده و در صف هستند اینگونه قلم‌ها را بزنند حساب کار خود را بکنند و بدانند ملت بزرگ ایران یکپارچه پای مقدسات خود ایستاده است.

 

وی در ابتدای سخنان خود سالروز شهادت آیت‌الله محمدعلی قاضی، نخستین شهید محراب، سالروز شهادت شهید ولایت، میثم تمار، سالروز رحلت عالم ربانی حضرت آیت‌الله آخوند خراسانی و درگذشت محدث بزرگ مرحوم حاج شیخ عباس قمی صاحب مفاتیح الجنان را گرامی داشت.

 

دولت پاکستان به ملت ایران پاسخ‌گو باشد

 

وی با اشاره به سه مناسبت ویژه ضد آمریکایی در آبان‌ماه، سالروز سخنرانی امام‌(ره) علیه قانون ضد بشری کاپیتالاسیون یا اعطای مصونیت قضایی به آمریکایی‌ها که اهانت به یک ملت بود را یادآور شد و گفت، امام علیه آمریکایی‌ها خروش کرد و در پی این سخنرانی مأموران طاغوت زبونانه و ذلیلانه از دیوار خانه امام‌(ره) بالا رفتند و ایشان را دستگیر کردند.

 

آیت‌الله خاتمی همچنین با اشاره به حادثه دردناک شهادت مرزداران کشور در سراوان، متذکر شد: این نخستین حادثه از این دست نیست و احتمالا آخرین هم نخواهد بود؛ اینکه می‌گوییم 35 سال است خودمان قربانی تروریسم هستیم یعنی این، حالا جالب این است که تروریست‌پروران یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی بیایند پرچم ضد تروریسم را به دست گیرند.

 

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در این حادثه دولت پاکستان باید به ملت ما پاسخ‌گو باشد، چراکه تروریست‌ها به مرز این کشور گریخته‌اند، خواستار شد: مسؤولان ما هوشمندانه‌تر عمل کنند که در آینده شاهد این حوادث نباشیم، اما تروریست‌ها بدانند نظام مقتدر اسلامی ما محکم با آنها مقابله خواهد کرد و آنها کاری از پیش نخواهند برد./920/پ201/ی

ارسال نظرات