۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۱۸۸۶۵۹
امام جمعه کاشان:

دنیا به این نتیجه رسیده که دوران ارباب و رعیتی به پایان رسیده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: امروز کشورهای اتحادیه اروپا بعد از 34 سال به حقانیت جمهوری اسلامی مبنی برفعالیت های جاسوسی آمریکا پی برده‌اند.
آيت الله عبدالنبي نمازي نماينده ولي فقيه و امام جمعه كاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان،  آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان امروز در خطبه های این هفته نمازجمعه در مصلی بقیه الله الاعظم شهرستان کاشان اظهارداشت: بعد از افشای شنودهای خانم مرکل صدراعظم آلمان توسط آمریکا، امروز تمامی دنیا و کشورهای اتحادیه اروپا بعد از 34 سال به حقانیت جمهوری اسلامی مبنی برفعالیت جاسوسی آمریکا پی برده است.

 

 وی فرارسیدن 13 آبان را یادآور سه رخداد مهم تاریخی مخالفت امام راحل با تصویب لایحه کاپیتولاسیون توسط رژیم پهلوی و تبعید امام به ترکیه ، حمله مسلحانه ماموران رژیم پهلوی به دانش آموزان و دانشجویان دانشگاه و به شهادت رسیدن تعداد زیادی از دانش آموزان و دانشجویان و همچنین تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام دانست.

 

امام جمعه کاشان، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) را دومین پیروزی ملت ایران یکسال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دانست و افزود: با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 58 ، جمهوری اسلامی به دنیا اعلام کرد سفارت آمریکا لانه جاسوسی این کشور است و به جای فعالیت های دیپلماسی، فعالیت های جاسوسی انجام می دهد.

 

عضو مجلس خبرگان در ادامه با اشاره به روشن شدن ماهیت جاسوسی آمریکا برای تمامی دنیا و محکوم نمودن فعالیت جاسوسی آمریکا گفت: اوباما رییس جمهوری آمریکا بعد از افشای شنودهای خانم مرکل صدراعظم آلمان نه تنها اظهار ندامت نکرد بلکه این اقدام آمریکا را امری عادی توسط کشور آمریکا دانسته است.

 

آیت الله نمازی افزود: محکومیت آمریکا توسط کشورهای دنیا، نشان دهنده عدم اعتماد به استکبارجهانی و صهیونیست هایی که حتی به دوستان خود نیز رحم نمی کنند.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با اشاره به اینکه آمریکا خود را ارباب دنیا و مردم دنیا را رعیت خود می داند افزود: امروز دنیا به این نتیجه رسیده است که دوران ارباب و رعیتی به پایان رسیده است و موج عظیمی در دنیا بر علیه آمریکا و سیاست های سلطه گرانه آنان بوجود آمده است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به موج استکبار ستیزی توسط ملت های جهان یادآورشد: جمهوری اسلامی ایران 13 آبان را روز استکبار ستیزی و مبارزه با آمریکا اعلام کرده و خواهد کرد و دراین روز فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر صهیونیست ملت ایران در جهان طنین انداز خواهد شد.

 

امام جمعه کاشان،  در ادامه  با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و آغاز عزاداری های عاشقان امام حسین، ماه محرم را ماه عزا و ماتم اهل بیت (ع) دانست و افزود: واقعه کربلا و شهادت امام حسین در صحرای کربلا یکی از اسرار آسمانی است.

 

آیت الله نمازی،  حادثه کربلا  را یک حادثه عادی و اتفاقی ندانست و اظهارداشت: روسای هیئات مذهبی ، خطبا و مداحان عزاداری های ماه محرم را با عظمت و با شکوه برگزار کنند و برنامه های هیئات مذهبی درراستای اهداف عاشورا مدیریت و برنامه ریزی شود.

 

وی افزود: مداحان و خطبا در ماه محرم پیام های عاشورا را برای عزاداران بیان کنند ضمن این که عزاداری های این ماه نباید تا پاسی از شب گذشته ادامه داشته باشد که منجر به قضا شدن نمازعزاداران امام حسین(ع) شود.

 

امام جمعه کاشان،  همچنین عزاداری های ماه محرم را مستحب دانست و اذیت و آزار همسایگان مساجد را حرام اعلام کرد و تاکیدکرد: صدای وسایل صوتی مساجد و مراسم عزاداری ها نباید ایجاد مزاحمت کند.

 

آیت الله نمازی در ادامه با تجلیل از دست اندارکاران همایش علامه ملا محمد کاشانی معروف به آخوند کاشی اظهارداشت: برگزاری همایش آخوندکاشی کاری بزرگ اما در زمان محدود و با حداقل امکانات با حضور مسئولین شهرستان و استان ، فرهیختگان، طلاب و روحانیت و دانشجویان دانشگاهها به شکل قابل قبول برگزارشد.

 

امام جمعه کاشان،  برگزاری همایش آخوند کاشی را یکی از راهکارهای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن دانست و گفت: برگزاری چنین همایش هایی می تواند با معرفی الگو و اسوه هایی چون آخوند کاشی بهترین راهکار برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن باشد.   

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان تاکیدکرد: تنها راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن معرفی چهره ها و شخصیت های برجسته تاریخ تشیع به جامعه به ویژه طلاب حوزه های علمیه و دانشجویان دانشگاه ها است./939/پ201/ع

ارسال نظرات