۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۱۸۹۹۶۰
مدیر حوزه علمیه ارومیه مطرح کرد؛

بهره گیری از فضای مجازی در اشاعه فرهنگ عاشورا

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه گفت: با توجه به حجم کاربران اینترنتی، فضای مجازی رسانه ای با ظرفیت بالا جهت اشاعه آموزه های دینی به ویژه فرهنگ عاشورا است.
حجت الاسلام خانبابايي، مدير حوزه علميه اروميه

حجت الاسلام محمد خانبابایی، مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه ، جریان عاشورا را یک جریان دو سویی دانست و اظهار کرد: در این جریان باید هم احساس و هم عقلانیت باشد که متاسفانه ما به یک بعد جریان عاشورا که همان بعد احساسی است می نگریم.

 

وی افزود: مردم باید از عاشورا عبرت بگیرند و با بکارگیری آن در زندگی موجب سعادت دنیوی و اخروی شوند که امروزه در بین مردم کمرنگ شده است.

 

مدیر حوزه علمیه ارومیه با اشاره به وظیفه سنگین روحانیت در تشریح پیام های عاشورا اظهار کرد: وظیفه روحانیت روشنگری، احیاء سنت های پیامبر اعظم (ص) و آشنایی مردم با درس ها و عبرت های عاشورا و دعوت مردم به عقلانیت است.

 

وی به ساماندهی مداحان و روضه خوانان و تاثیر آن در تبیین واقعیت های قیام عاشورا اشاره و تصریح کرد: مداحان و روضه خوانان باید مطالبی را که نقل می کنند معتبر و با استناد باشد و از ورود تحریفات در جریان کربلا جلوگیری کنند.

 

به گفته این مسؤول، دلیل قیام حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) طبق روایات و فرموده امام حسین (ع)، احیای دین پیامبر اکرم (ص) بود که با رحلتشان بدعت هایی به وجود آمده بود که امام حسین (ع) با قیام عاشورایی خود مانع گسترش این بدعت ها شد.

 

مدیر حوزه علمیه ارومیه یکی دیگر از دلایل قیام امام حسین(ع) را امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: هفته اول محرم، هفته امر به معروف و نهی از منکر نام گذاری شده و ما به عنوان شیعه و پیرو امام حسین برای جلوگیری از حاکمیت ظالمان و پلیدان باید امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه گسترش داده و به آن عمل کنیم.

 

حجت الاسلام خانبابایی در ادامه به آمادگی بیشتر جوانان در ماه محرم برای پذیرش آموزه های دینی اشاره و تاکید کرد: جوانان باید تکریم شخصیت شوند و با جوانان به زبان خودشان صحبت شود تا احساسات آنها کنترل و جهت دهی شده و به انحراف کشیده نشوند.

 

وی با اشاره به حجم کابران اینترنتی اظهار کرد: باید از این ظرفیت بالا جهت اشاعه آموزه های دینی به ویژه فرهنگ عاشورا بهره گرفت چراکه با تبیین اهداف قیام امام حسین بسیاری از شبهات و انحرافات از بین می رود و جوانان با اهداف اصلی حماسه کربلا آشنا می شوند.

 

حجت الاسلام خانبابایی تبیین حماسه کربلا را فرصتی برای شیعیان و اسلام ناب عنوان کرد که جلوی بسیاری از انحرافات گرفته شده و گرایش به اهل بیت و قرآن بیشتر خواهد شد./936/ت302/ب

ارسال نظرات