۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۱۹۰۰۳۵
کوثری:

مذاکره کنندگان با اقتدار از مواضع ایران دفاع کنند/ مجلس از حقوق ملت کوتاه نمی‌آید

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر حقانیت مواضع ایران در مذاکرات 1+5، گفت: ما در مذاکرات باید حالت تهاجمی داشته باشیم نه تدافعی؛ غربی ها نشان دادند که اگر با ما توافق کنند به راحتی آن را زیرپا می گذارند.
محمد اسماعيل کوثري

محمد اسماعیل کوثری، نماینده مردم تهران در خانه ملت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به حقانیت موضع ایران در مذاکرات ژنو اشاره کرد و اظهار داشت: ما در اصل مذاکره باید حالت تهاجمی داشته باشیم نه تدافعی؛ چراکه ما تخلفی نداریم و همواره در چارچوب قوانین NPT حرکت می کنیم.

وی با تأکید بر صلح آمیز بودن فعالیت هسته ای ایران، افزود: آژانس بین المللی انرژی هسته ای بیش از 20 گزارش در مورد عملکرد ایران در این زمینه ارائه کرده است که نشان می دهد ما هیچ تخلفی نداشته ایم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد متناقض غربی ها در مذاکرات ژنو، گفت: همان گونه که از قبل پیش بینی می شد و رهبر معظم انقلاب هم تأکید کردند، معلوم شد به اینها نمی شود اعتماد کرد اما با این حال مذاکرات را قبول داریم.

نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی ادامه داد: عملا ثابت شد که اینها اگر با ما توافق کنند به راحتی زیرش می زنند؛ آن نظراتی که خودشان قبول کردند نیز به شکل های مختلف به بازی گرفتند تا بتوانند ما را تحت فشار بگذارند؛ آنها تا حدی با ما مذاکره می کنند که بفهمند نظرات ما چیست و زمانی که به توافق رسیدند یک کشور از میان آنها همه چیز را به هم می زند.

کوثری خطاب به تیم مذاکره کننده گفت: اطمینانی که رهبر معظم انقلاب فرمودند همچنان هست اما آنها نیز باید در دور جدید مذاکرات بسیار هوشمندانه عمل کنند و به هیچ وجه اعتماد نکنند تا گرفتار ترفندهای آنان نشوند؛ آنها در عمل نشان دادند که حتی اگر آمریکایی ها هم توافق کنند، فرانسه وارد می شود و همه چیز را برهم می زند.

وی خاطرنشان کرد: ما حتما از حق مردم و مصوبات شورای عالی امنیت ملی کوتاه نخواهیم آمد و بر اساس وظیفه نظارتی خود این کار را دنبال خواهیم کرد./928/ت302/ج

ارسال نظرات