۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۱۹۰۰۷۴
نماینده ولی فقیه در استان گلستان:

نقشی در عزل و نصب مدیران استانی ندارم

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نورمفیدی شایعات مربوط به نقش خود در انتخاب مدیران استان گلستان را تکذیب کرد و گفت: بنده اصلا نقشی در عزل و نصب ندارم؛ اما اگر عیبی در کار مدیران استانی ببینم به آنها تذکر می دهم.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان ظهر امروز در جمع دانش آموزان هنرستان دخترانه کار و دانش الزهرا مرکز استان در پاسخ به سؤال یکی از دانش آموزان مبنی بر این که آیا با ظهور امام زمان(عج) قیامت بر پا می شود، به روایات علائم ظهور اشاره کرد و گفت: این گونه اظهارات را را نمی توان صحیح دانست، در برخی روایات جعل صورت گرفته که به تعبیر علامه مطهری اینها جعل بنی عباس است.

 

وی افزود: به عقدیده ما دوره رجعت پیش می آید و حکومت امام زمان(عج) سال ها طول خواهد کشید اما این که افرادی برای آمدنش وقت تعیین می کنند به مصداق فرمایش امام صادق(ع) کذاب و دروغگو هستند، چرا که ملاک و مبنای دینی و شرعی ندارد، اما دعا می کنیم جمال یار را ببینیم.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری به مسأله وحدت امت اسلامی اشاره کرد و با بیان این که عقل خدایی نمی گوید که مسلمانان در تفرقه باشند و بهترین راه این است که راه و روش اهل بیت رسول خدا(ص) را اتحاذ کنیم، ادامه داد: باید راهی که ائمه امامیه عمل کرده را بپذیریم که این راه خدا، قرآن و عقلای اسلامی است.

 

وی با بیان این که باید حتی با مخالف خود با رفق و مدارا برخورد کنیم، اضافه کرد: باید یکدیگر را بپذیریم و به عنوان یک مذهب و یک راه قبول داشته باشیم و بدانیم که هر مذهبی ریشه های محکمی دارد و اختلافات سلیقه ای بین مسلمانان نباید موجب شکاف  آنها شود.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که همه ما مسلمانان مشترکاتی داریم، تابع پیغمبر اکرم(ص) و اهل نماز و روزه و حج و زکات هستیم، ادامه داد: نباید  فراموش کنیم که دشمن این اختلاف و تفرقه را می خواهد باید حواسمان باشد زیرا امت اسلامی اعم از شیعه و سنی با هم برادر هستیم.

 

آیت الله نورمفیدی در پاسخ به سؤالی درباره نقش وی در انتخاب مدیران استانی گفت: بنده اصلا نقشی در عزل و نصب ندارم، البته در خصوص استاندار جدید وزارت کشور یک شرایطی را گذاشته که بنده به سهم خودم ایفای نقش در این مورد داشتم؛ اما این که استاندار چه کسی را عزل و نصب می کند به ما ربطی ندارد چرا که در حیطه وظایف بنده نیست، اما اگر عیبی در کارشان باشد به آنها تذکر می دهم.

 

نمانیده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سؤال دانش آموزی که پیرامون فلسفه عزاداری امام حسین(ع) پرسیده بود، گفت: این دسته های عزاداری تظاهرات و شعار دادن به نفع عدالت و علیه ظلم است و متأسفانه گاهی چنین معنا نمی شود.

 

وی یادآور شد: اگر عزاداری ما علیه یزیدبه نفع عدالت  علیه ظلم به نفع انصاف علیه بی انصافی به نفع حق علیه باطل و به نفع کرامت انسان علیه بی حرمتی نسبت به انسان ها باشد به یقین معنای عاشورا و کربلا را خواهد داشت و دنیا را متوجه امام حسین(ع) می‌کند.

 

امام جمعه گرگان در ادامه سخنان خود به استفاده برخی مداحان از اشعار نامناسب در عزداری‌ها و استفاده از برخی ریتم‌های غربی اشاره کرد و گفت: گفت: این کار قطعاً غیر شرعی است و من سخت با آنها مخالف هستم و ظلم این گونه افراد را بدتر از ظلم یزید می دانم.

 

آیت الله نورمفیدی افزود: عاشورا دو رو داشت که یک روی آن ظلم و جنایت و رذالت و پستی هر جنایتی را که قابل تصور نبود در آن اتفاق افتاد و قهرمان این صفحه عاشورا یزید بود و یک صفحه دیگر عاشورا بزرگی و آقایی و عزت و شهامت و ایثار بود که جزء صفحه نورانی عاشورا به شمار می آید و قهرمان آن امام حسین(ع) بود.

 

وی در ادامه اظهار داشت: ما باید هر دو صفحه عاشورا را در اشعارمان نشان بدهیم اما اعتقاد بنده این است که اگر ما در اشعارمان فقط جنایت یزید را معرفی کنیم و از چهره نورانی امام حسین (ع) غافل شویم، این عمل ما ظلم به حضرت سیدالشهدا(ع) است.

 

امام جمعه گرگان گفت: گاهی در بعضی از برنامه ها ذاکرین اشعار ی را می خوانند که بنده هیچ بهره ای از این اشعار نمی برند؛ اما بعضی اوقات حتی با خواندن شعر زیبایی در وصف اهل بیت (ع) در خانه هم که باشم بی اختیار اشکم سرازیر می شود./950/پ202/س

ارسال نظرات