۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۱۹۰۷۴۲
حجت‌الاسلام رفیعی:

برنامه‌های صدا و سیما در جهت تقویت مبانی اعتقادی خانواده‌ها باشد

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی جامعه المصطفی گفت: با بیان این‌که خانواده و جامعه تأثیر متقابل بر یکدیگر دارند، گفت: مسؤولان صدا و سیما باید توجه داشته‌ باشند که با برنامه‌های خود خانواده‌ها را به سمت بی بند و باری سوق ندهند.
حجت‌الاسلام ناصر رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی خطیب برجسته حوزه علمیه، امشب در جمع عزادران حسینی حرم حضرت معصومه(س)، احترام متقابل میان زن و شوهر را سفارش اسلام به خانواده‌ها دانست و گفت: پیامبر اسلام در روایتی می‌فرمایند«زنان را اکرام نمی‌کنند مگر مردان کریم و مردی که اهانت به خانواده می‌کند لئیم است».

وی با بیان این‌که بیشتر اهانت‌ها و خوش‌رویی‌ها بوسیله زبان صورت می‌گیرد، ابراز کرد: در روایات آمده کسی که خوب سخن بگوید رزقش زیاد، مرگش با تأخیر و بهشت بر او واجب می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیات قرآن ناسزا را دور از فرهنگ اسلامی دانست و گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید حتی به بت‌های مشرکان نیز نباید ناسزا گفت و سبّ و ناسزاگویی در روایات اسلامی مورد مذمت قرار گرفته است.

خطیب برجسته حوزه علمیه با بیان این‌‌که خداوند در روز قیامت به باطن انسان نگاه می‌کند نه به ظاهر، تأکید کرد: یکی از اصحاب امام صادق(ع) با فردی مشاجره کرد و به او ناسزا گفت حضرت به او فرمود؛ ما ائمه این طور نیستیم و دوست نداریم شما نیز ناسزا بگویید.

حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به این‌که اسلام از تمسخر دیگران نهی کرده است، خاطرنشان کرد: تمسخر مقدسات و مراجع و علمای دین عواقب خطرناکی دارد.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی یکی از وظایف مهم خانواده‌ها را چشم پوشی از خطاها دانست و ابراز کرد: همسران نباید خطاها را به روی یکدیگر بیاروند بلکه باید از آنها گذشت کنند.

وی در ادامه با بیان این‌که خانواده و جامعه تأثیر متقابل بر یکدیگر دارند، افزود: مسؤولان صدا و سیما باید توجه داشته‌ باشند که با برنامه‌های خود خانواده‌ها را به سمت بی بند و باری سوق ندهند.

خطیب برجسته حوزه علمیه با اشاره به برخی از مراسم‌های خلاف آداب و شؤون اسلامی، تأکید کرد: متأسفانه برخی از مجالس عروسی و میهمانی‌ها عزای دین است چون ارزش‌های اسلامی در آنها زیر پا گذاشته می‌شود.

حجت‌الاسلام رفیعی در پایان بر ضرورت آسان گیری در ازدواج‌ها تأکید کرد و ابراز داشت: متأسفانه مهریه بالا سبب دوری جوانان از ازدواج می‌شود./927/پ202/ن

ارسال نظرات