۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۱۹۱۲۲۰

دستورالعمل اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد چهارمحال و بختیاری تدوین شد

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد چهارمحال و بختیاری با اشاره به دستورالعمل اجرایی این مرکز گفت: ساماندهی، حمایت و نظارت بر کلیه فعالیت های مساجد و مراکز وابسته بر آن و همچنین سیاستگذاری و ارائه الگوهای مناسب برای ساخت و اداره مساجد از مهم‎ترین برنامه های راهبردی این شورا است.
حجت الاسلام علي رضا ملک محمدي، رييس مرکز رسيدگي به امور مساجد چهارمحال و بختياري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام علی رضا ملک محمدی، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در دومین نشست شورای سیاستگذاری امور مساجد این استان، گزارشی از عملکرد چند ماهه این مرکز ارائه داد و افزود: تهیه و تدوین آمار مساجد نیمه کاره، ائمه جماعات و روستاهای فاقد مسجد از مهم‎ترین فعالیت های مرکز رسیدگی به امور مساجد استان بوده است.
 
وی با اشاره به دستورالعمل اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد این استان تصریح کرد: ساماندهی، حمایت و نظارت بر کلیه فعالیت های مساجد و مراکز وابسته بر آن و همچنین سیاستگذاری و ارائه الگوهای مناسب برای ساخت و اداره مساجد از مهم‎ترین برنامه های راهبردی این شورا است.
 
حجت الاسلام ملک محمدی، شناسایی نقاط قوت و ضعف امور مساجد استان و برنامه ریزی و تلاش در جهت رفع نواقص و ضعف ها را از ضروریات این مرکز برشمرد و افزود: جمع آوری آمار و اطلاعات مربوط به مساجد استان و تشکیل بانک اطلاعاتی مساجد استان از اولویت های کاری مرکز رسیدگی به امور مساجد است.
 
این مقام مسؤول به تشکیل چهار زیر گروه شورای سیاستگذاری امور مساجد استان اشاره کرد و گفت: کار گروه طرح و برنامه، کار گروه خودکفایی و عمران، کارگروه فرهنگی، آموزشی و پژوهشی و کارگروه حقوقی و حل اختلافات، زیر مجموعه های شورای سیاستگزاری امور مساجد استان هستند که اگر به خوبی نقش آفرینی کنند، خروجی آن مساجد پویا برای استان خواهد بود.
 

حجت الاسلام ملک محمدی در ادامه روستاهای فاقد مسجد در استان را 50 روستا اعلام و خاطرنشان کرد: باید با همکاری مردم و مساعدت دولت، مسجد در تمام نقاط استان ساخته شود تا همه مردم از فضائل و برکات مساجد استفاده ببرند.

وی به بیان مشکلات مساجد در استان پرداخت و تصریح کرد: مساجد در استان چهارمحال و بختیاری با دو مشکل عمده سخت افزاری و نرم افزاری مواجه هستند که باید در رفع این مشکلات اقدامات سریع صورت گیرد.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد چهارمحال و بختیاری، به مشکلات سخت افزاری اشاره و خاطرنشان کرد: نبود مسجد در برخی از مناطق، کامل نبودن مساجد، فرسوده شدن، کمبود امکانات و نبود مکان مناسب از مشکلات سخت افزاری مساجد به شمار می‌رود.

حجت الاسلام ملک محمدی مهجوریت و غربت را مشکل نرم افزاری مساجد دانست و تصریح کرد: استفاده نشدن از مسجد و بسته بودن در‌ب، نبود امام جماعت و فعال نبودن مساجد ‌از جمله مشکلات مساجد محسوب می‌شود.

وی نشاط و پویایی را لازمه ارتقای مسجد بیان کرد و افزود: حضور قشر نوجوان و جوان در مساجد سبب پویایی و رشد مساجد خواهد شد؛ بنابراین باید مساجد به سوی جذب نیروی جوان برود و از سالمندی شدن مسجد جلوگیری شود./9457/پ203/غ

ارسال نظرات