۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۱۹۳۴۰۵
مدیر حوزه علمیه شهرکرد:

9 دی تجلی دیگری از بصیرت دینی مردم بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه شهرکرد، با بیان این که 9 دی، تجلی دیگری از بصیرت دینی مردم بود، گفت: 9 دی سند ماندگار بیعت مجدد با رهبری، ولایت فقیه و تبلور آرمان‌های والای انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام فاطمي
حجت الاسلام سیدابوالحسن فاطمی، مدیر حوزه علمیه امامیه شهرکرد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با بیان این که 9 دی، تجلی دیگری از بصیرت دینی مردم بود، گفت: 9 دی سند ماندگار بیعت مجدد با رهبری، ولایت فقیه و تبلور آرمان‌های والای انقلاب اسلامی است.
 
وی با تأکید بر این که نسل سوم انقلاب در همه صحنه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی حضور دارند، بیان کرد: 9 دی روز جوانان و نوجوانانی بود که با حضور خود دشمن را برای ضربه زدن به انقلاب ناامید کردند.
 
حجت‌الاسلام فاطمی افزود: آن چه که ما از تاریخ سیاسی اسلام در 14 قرن گذشته درک می‌کنیم، اهمیت ویژه مقاطع بحرانی و اقدامات مردمی در آن زمان است؛ اگر خلافت پس از پیامبر اکرم(ص) به جانشین اصلی‌اش نرسید، اگر امام حسن(ع) به صلح با معاویه تن داد، اگر اباعبدالله الحسین (ع) در عاشورا به خاک و خون کشیده شد، همه به خاطر غفلت‌های عوام و خواص در اوضاع فتنه بود.
 
امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به این که ماهیت فتنه و بلا به گونه‌ای است که در آن مرزهای میان حق و باطل در هم تنیده می‌شود و دیگر نمی‌توان به سهولت جبهه حق و باطل را از هم تمایز داد، خاطرنشان کرد: تاریخ اسلام مشحون است از بلایا و فتنه‌هایی که در آن عوام و خواص فریب دنیا را خوردند و با انتخاب باطل به جای حق روی خود را مشوه ساخته اند، فتنه سال 88 نیز یکی از آزمون‌هایی بود که یک بار دیگر جامعه اسلامی را آزمود.
 
مدیر حوزه علمیه شهرکرد با تصریح این که 9 دی‌ماه روزی به یادماندنی در تاریخ سیاسی ایران به حساب می‌آید، ابراز امیدواری کرد: ان‌شاءالله امسال شاهد حضور با شکوه مردم و در رأس آن ها طلاب و روحانیان استان در پاسداشت حماسه 9 دی خواهیم بود./9457/ت302/ب
ارسال نظرات