۱۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۱۹۳۷۲۱
در آمل؛

مراسم سالروز رحلت پیامبر اسلام در بیت آیت الله جوادی آملی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم عزاداری سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، امروز در بیت حضرت آیت الله جوادی آملی در آمل برگزار شد.
رحلت پيامبر اکرم(ص)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، مراسم عزاداری سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، امروز با حضور رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع)، اساتید حوزه  علمیه آمل و مردم عزادار شهر در بیت حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در آمل برگزار شد.

 

حجت الاسلام سید حبیب الله یزدان پناه، استاد حوزه علمیه، در این مراسم با بیان این که پیامبر گرامی اسلام شخصیتی بود که همه وجودش را برای نجات بشریت قرار داد، گفت: اهتمام این وجود نورانی برای بیرون آمدن مردم از ذلت بندگی غیر خدایی و حرکت در مسیر تقرب الی الله بود.

 

وی با اشاره به این که کلمات خداوند منان در جای جای قرآن کریم از شخصیتی نام می برد که خاتم انبیا و سرآمد بشریت است، ادامه داد: آزادی بشریت مرهون تلاش های ارزنده حضرت محمد(ص) است.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این که زندگی و رفتار نورانی پیامبر گرامی اسلام تسکین دهنده قلوب است، گفت: حضرت محمد(ص) از بین همین مردم آمد تا بشریت را آزاد کرده و آنان را از جاهلیت نجات دهد.

 

حجت الاسلام یزدان پناه، اضافه کرد: پیامبر گرامی اسلام 23 سال مداوم بعد از این ماموریت بزرگ الهی لحظه ای آرام نگرفت  تا اصل جاهلیت را بیرون آورد.

 

استاد حوزه علمیه، ادامه داد: جاهلیت نمی خواست بنای رفیع دین و فرهنگ کامل شده و به سر منزل مقصود برسد که حضرت محمد(ص) کار را تمام کرد.

 

وی با تاکید بر این که پیامبر گرامی اسلام مظهر عطوفت و رحمت است، بیان داشت: حضرت محمد(ص) از جایگاه والایی برخوردارند که این مرتبه ارزنده باید برای همگان شناخته شود.

 

حجت الاسلام یزدان پناه در بخش دیگری از سخنان، ادامه داد: امام حسن مجتبی(ع) از مظلومیت بسیاری برخوردار بود که همه نگاه ها به سوی ایشان می رود.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این که امام حسن(ع) همه کمالات و توانمندی های والای انسان را دارا بود، یادآور شد: از شاخص ترین ویژگی های این امام همام می توان به تواضع، فروتنی، خداترسی، روابط حسنه، احترام متقابل، کمک به بینوایان، تشویق و ترغیب به کسب دانش و علم، عبادت و راز و نیاز اشاره کرد.

 

وی با اشاره به این که ائمه معصوم(ع) مایه افتخار و سعادت ما هستند، تصریح کرد: باید در راستای ترویج معارف اسلامی و سیره و روش زندگانی ائمه معصوم(ع) همتی والا و ارزنده صورت گیرد./950/پ202/س

ارسال نظرات