۱۲ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۱۹۳۸۹۸
رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء:

فرهنگ مهدویت راهگشای تحقق سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع عالی حکمت اسلامی با تاکید بر این که فرهنگ مهدویت راهگشای تحقق سبک زندگی اسلامی است، گفت: اگر بحث سبک زندگی اسلامی را مطرح می کنیم باید ببینیم امام زمان(عج) چقدر در جامعه ما حضور و ظهور دارد.
حجت الاسلام جوادي آملي

 

وی با اشاره به این که امام علی(ع) از مقام ارزنده و والایی برخوردار بوده که باید ایشان را به درستی بشناسیم، بیان داشت: علمای اهل تسنن مقام والای اهل بیت معصومین(ع) را تا حدی می شناختند ولی قدرت اظهار نداشتند.

 

حجت الاسلام جوادی آملی، ادامه داد: هیچ کدام از علمای اهل تسنن نمی توانند بگویند که مقام امام علی(ع) با خلفای دیگر قابل مقایسه است.

 

عضو مجمع عالی حکمت اسلامی با بیان این که توحید و کلمه لااله الاالله قلعه امن خداوند منان است، گفت: اگر کسی بخواهد از دست هوای نفس و مکر و فریب آن در امان باشد باید به این قلعه وارد شود.

 

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با تاکید بر این که کسی وارد قلعه توحید شد و خداوند منان را خالق خود دانست تحت عبودیت شیطان و هوای نفس نمی رود، اضافه کرد: فردی که وارد سرای توحید شود از هر پلیدی و انحراف در امان خواهد بود.

 

عضو کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که توحید حقیقت الهی انسان را از هر گزندی حفظ می کند، گفت: عذاب چیزی جز درون گناه نیست که در عصیان و نافرمانی آتش است.

 

وی با اشاره به این که کسی رشوه می خورد به دنبال چیز حرامی است، بیان داشت: ظاهر حرام ممکن است شیرین باشد اما باطن آن آتش است و آن هایی که اموال یتیم را ظالمانه می گیرند جهنم در انتظار آنان است.

 

حجت الاسلام جوادی آملی، اضافه کرد: اگر بین دو نفر نزاع و اختلافی است و افرادی که آن را دامن می زنند در روز قیامت به عنوان هیزم محشور می شوند و انسان باید بداند که خداوند منان کسی را عذاب نکرده و آدمی با دست خودش خود را عذاب می کند.

 

عضو مجمع عالی حکمت اسلامی با تاکید بر این که فرهنگ مهدویت راهگشای تحقق سبک زندگی اسلامی است، گفت: اگر بحث سبک زندگی اسلامی را مطرح می کنیم باید ببینیم امام زمان(عج) چقدر در جامعه ما حضور و ظهور دارد.

 

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، ادامه داد: فرهنگ و اخلاق امام زمان(عج) که برای ما بیان کرده و سایر امامان آن را بازگو کردند باید در جامعه ما راه داشته باشد.

 

عضو کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که انتظار افضل عبادات است، گفت: بنا نیست کسی از بیرون بیاید و امام در ملکوت است که اگر در ملکوت ظهور نداشته باشد ملک آن نمی آید.

 

وی در پایان، گفت: تلاش ارزنده ای باید در راستای نهادینه سازی خیر و خوبی در جامعه وجود داشته باشد تا بتوانیم به سعادت و تعالی دست پیدا کنیم./950/پ202/ب

ارسال نظرات