۱۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۱۹۳۹۱۶
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

وقف فرهنگ مترقی اسلام برای برقراری عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، وقف را غنی ترین فرهنگ اسلامی دانست و گفت: وقف فرهنگ مترقی اسلام برای برقراری عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی در جامعه است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه مرکز استان، وقف را غنی ترین فرهنگ اسلامی دانست و گفت: وقف فرهنگ مترقی اسلام برای برقراری عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی در جامعه است.

 

وی با اشاره به این که فرهنگ وقف کارکردهای اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی بسیار زیادی دارد، افزود: نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه بستری برای کاهش محرومیت های مادی و معنوی جامعه فراهم می کند.

 

وی با بیان این که وقف در تنظیم امور فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نقش مهم و بسزایی دارد، تصریح کرد: در بعد فرهنگی وقف می‌توان به ترویج فرهنگ دین، اشاعه ارزش‌های اهل بیت و ائمه اطهار اشاره کرد.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که وقف یک جهاد اقتصادی است، بیان داشت: شرکت در امر وقف و موقوفات منجر به یک حرکت عظیمی می‌شود همچنین از طریق وقف می‌توان برای تحقق اقتصادی گام برداشت.

 

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران، وقف را یکی از راه های کنترل و نظارت بر تراکم ثروت در جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: وقف بهترین برنامه ریزی اسلام برای کاهش مشکلات اقتصادی و برقراری عدالت علوی در جامعه دینی است.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که با نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه می توان در جهت معنویت گام برداشت، ادامه داد: باید ثروت و امکانات در جامعه دینی عادلانه توزیع شود که یکی از راه های تحقق این مسأله مهم نهادینه کردن فرهنگ وقف است.

 

وی با اشاره به این که نگاه اسلام و قرآن به مسأله وقف بسیار عمیق و بلند است، ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین(ع) نیز در جهت نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه تلاش ها و سفارش های بسیاری داشتند.

 

مدیرکل اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که نهادینه کردن فرهنگ وقف بهترین خدمت به عموم جامعه به ویژه مستضعفان است، تصریح کرد: کسانی که اموال خود را در راه خداوند متعال وقف می کنند بهترین مجاهدت است.

 

حجت الاسلام علیزاده در ادامه سخنان خود نهادینه کردن فرهنگ وقف را یکی از بهترین راه های تحقق حماسه اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: باید با نهادینه کردن این فرهنگ ارزشی و اصیل در جهت تحقق رهنمودها و مطالبات رهبری نظام گام برداریم.

 

وی از آمادگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در موقوفات استان خبر داد و خاطرنشان کرد: به همین منظور تاکنون اقدامات ارزشمندی در استان صورت گرفته و ادامه می یابد.

 

مدیرکل اوقاف وامور خیریه مازندران به راه اندازی و تشکیل بانک جامع موقوفات در استان اشاره کرد و گفت: در این سامانه همه اطلاعات مربوط به موقوفات استان وجود دارد.

 

وی در ادامه سخنان خود یکی از اقدامات مهم اداره کل اوقاف در مناسبت های مختلف را اعزام مبلغ به مناطق مختلف به ویژه روستاها اشاره کرد و گفت: تاکنون 700 روحانی به مناطق محروم استان اعزام شدند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: در زمینه جهاد اقتصادی 21 پروژه اقتصادی در استان تعریف کردیم که 14 هزار متر مربع زمین به ارزش 16 میلیارد ریال به این امر اختصاص یافت.

 

وی از ساخت 64 واحد مسکونی از سوی این اداره کل در سال گذشته خبر داد و گفت: امسال نیز 123 واحد تجاری به ‌همراه سه کتابخانه از عواید موقوفات ساخته شد.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که در مازندران یک کارگروه توسعه و سرمایه‌گذاری در حوزه موقوفات تشکیل دادیم تا از عواید موقوفات به‌صورت تجمیع استفاده بهینه شود، گفت: تجهیز بیمارستان امام خمینی ساری به دستگاه ام.ار.آی که سالانه به هفت هزار نفر سرویس‌دهی می‌کند و وقف دو دستگاه دیالیز به بیمارستان امام رضا(ع) آمل که سالانه سه هزار نفر از آن استفاده می‌کنند از جمله فواید وقف و موقوفات در زمینه بهداشت و درمان است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در بخش پایانی سخنان خود همچنین به مسأله حافظان قرآنی اشاره کرد و افزود: این اداره کل نیز بر همین اساس فعالیت حافظان قرآن در اماکن متبرکه را آغاز کرده است./950/پ202/ب

ارسال نظرات