۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۱۹۴۱۳۵
مدیر کل اوقاف استان سمنان:

بسیاری از موقوفات استان به دلیل بی‌توجهی در گذشته به مخروبه بدل شده بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: بسیاری از موقوفات استان به دلیل بی‌توجهی در گذشته به مخروبه بدل شده بود که اکنون شاهد فعالیت‏های خوبی در راستای مرمت، نگهداری، بازسازی و افزایش بهره‏وری آنها هستیم.
مدير کل اوقاف استان سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت‏الاسلام والمسلمین عبدالله واحدی، مدیر مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، همزمان با آخرین روز از هفته وقف در جمع شرکت کنندگان همایش استانی «همه واقف باشیم» در شاهرود که با هدف تجلیل از واقفان، خیران، متولیان و هیأت امنای بقاع متبرکه این استان برگزار شد، با انتقاد از کم توجهی‌های مسؤولان گذشته نسبت به تعمیر و نگهداری موقوفات در استان سمنان از عزم جدی این اداره جهت رفع کاستی‌ها خبر داد.

 

وی اضافه کرد: با راه‌اندازی معاونت بهره‏برداری اقتصادی در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان و احیاء بنیاد توسعه موقوفات در این استان حرکتی نو، علمی و گسترده در این زمینه آغاز شده که اثرات آن امروز در اکثر موقوفات سطح استان قابل مشاهده است.

 

حجت الاسلام واحدی حوزه وقف و موقوفات استان سمنان را زمینه‌ای مساعد برای سرمایه گذاری و جذب سرمایه عنوان کرد و افزود: از فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه معاونت بهره‌برداری اقتصادی این اداره کل، شناسایی پروژه‏های قابل سرمایه‏گذاری در بین موقوفات استان سمنان با حضور تیم‌های باتجربه کارشناسی بوده که ماحصل این تلاش آغاز سرمایه‌گذاری در این موقوفات پس از پایان هفته وقف است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با قدردانی از اصحاب وقف و رسانه فعالیت‌های این هفته در سطح استان و کشور را نسبت به سال‌های گذشته بسیار مطلوب‌تر دانست و خاطرنشان کرد: بحمدالله همه رسانه، خطیبان، ائمه جمعه و جماعات و تریبون‏داران با نهاد وقف همراه و هم‏دل شده‏اند و لزوم تقویت و ترویج بیش از پیش این نهاد بالنده دینی را یادآور شدند.

 

وی صدقه جاریه را بهترین توصیف از سنت الهی وقف برشمرد و تصریح کرد: پرونده همه انسان‌ها بعد از مرگ بسته می‌شود اما واقف تا آن زمان که از موقوفه او خیری به دیگران می‌رسد حسنه در پرونده‌اش ثبت می‌شود.

 

واحدی صدقه، هبه و قرض‌الحسنه و دیگر انواع انفاق را قابل تقدیر خواند و تأکید کرد: اما هیچ یک از انواع احسان ماندگاری و اثر گذاری پایدار بر شرایط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه ندارند و در این میان وقف یک هدیه و میراث حسنه ماندگار است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با یادآوری تلاش‌های انجام شده در دوران حکومت شاه عباس صفوی جهت احیاء وقف و نگهداری موقوفات، بی توجهی‌های نادر شاه افشار و خیانت‌های پهلوی اول به این سنت و اماکن مقدس، پیروزی انقلاب اسلامی را دمیده شدن روحی تازه به تن موقوفات دانست و خواستار توجه بیش از پیش مسؤولان و قانون‌گذاران به این حوزه شد./977/پ202/س

ارسال نظرات