۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۱۹۴۴۲۸
حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام:

قیام 19 دی مردم قم سبب تداوم حرکت‌های مردمی و پیروزی انقلاب شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهار محال و بختیاری از قیام 19 دی مردم قم به عنوان تداوم بخش حرکت‌های مردمی و سبب‌ساز پیروزی انقلاب یاد کرد و گفت: امروز هم روحیه جهادی و بصیرت مردم انقلاب اسلامی را حفظ کرده است.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهار محال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این‌که در 17 دی ماه دو فاجعه در کشور به وجود آمد، گفت: 17 دی ماه سال 1314 قانون کشف حجاب از سوی رضا خان و در 17 دی سال 56 انتشار مقاله توهین آمیز نسبت به امام خمینی(ره) صورت گرفت.

وی با اشاره به این‌که هر دو اتفاق که از سوی پدر و پسر پهلوی انجام گرفت در راستای مبارزه با فرهنگ اسلامی و دین زدایی بود، ابراز کرد: رژیم پهلوی با این اقدامات به دنبال از بین بردن ارزش‌ها و جایگزین کردن فرهنگ غربی در کشور بود.

نماینده ولی فقیه در چهار محال و بختیاری با بیان این‌که هدف رژیم شاهنشاهی در انتشار مقاله توهین آمیز نسبت به امام خمینی(ره) مخدوش کردن چهره امام خمینی(ره) در میان مردم بود، اظهار کرد: دشمنان با این اقدام خود به دنبال فاصله انداختن مردم از اهداف امام خمینی(ره) و ادامه سلطه بیگانگان در کشور بودند.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر این‌که راه و تفکر امام خمینی(ره) در همه زمان‌ها زنده است، افزود: شهادت آقا مصطفی فرزند امام خمینی(ره) موجی در میان مردم به راه انداخت و مردم نشان دادند که از اهداف امام خمینی(ره) دور نیستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این‌که مردم توهین به امام خمینی(ره) در روزنامه اطلاعات را تحمل نکردند، خاطرنشان کرد:‌ مردم و روحانیت با حضور در بیوت مراجع تقلید و استفاده از رهنمودهای ایشان به خیابان‌ها ریختند و قیام 19 دی را شکل دادند.

وی با اشاره به سخنان حضرت آیت‌الله گلپایگانی در تجمع مردم پس از توهین روزنامه اطلاعات به امام خمینی(ره)، افزود: مرحوم حضرت آیت‌الله گلپایگانی فرمودند؛ «این‌ها به آقا توهین نکردند بلکه به ما توهین کردند و با این کار خود فکر کردند بین ما و آقا فاصله می‌افتد در حالی که بین ما و آنها فاصله است».

نماینده ولی فقیه در چهار محال و بختیاری ادامه داد: رژیم شاهنشاهی خیال می‌کرد با سرکوب مردم در 19 دی سال 56 می‌تواند جلوی این قیام را بگیرد اما آتش خشم مردم شعله ورتر شد و این قیام‌ها به سایر شهرهای کشور تسری پیدا کرد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به تأثیرگذاری قیام 19 دی مردم قم، افزود: قیام 19 دی سبب تداوم حرکت‌ها و قیام‌های مردم در نقاط دیگر کشور شد و سرانجام به پیروزی انقلاب اسلامی انجامید.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام تأکید کرد: امروز به برکت قیام امام خمینی(ره) و حضور مردم در صحنه دفاع از انقلاب اسلامی، ایران اسلامی قدرتمند شده و پایه‌های ظلم و استکبار هر روز ضعیف‌تر می‌شود.

وی بصیرت مردم در صحنه‌های حساس دفاع از انقلاب را مورد توجه قرار داد و گفت: روحیه جهادی و بصیرت مردم است که انقلاب اسلامی را حفظ کرده و به تداوم آن کمک می‌کند./927/ت302/ی

ارسال نظرات