۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۱۹۶۱۹۳

هشدار بزرگان اهل سنت نسبت به توطئه های وهابیت و تکفیری ها

خبرگزاری رسا _ در حالی که بزرگان اهل سنت تاکید بر حفظ وحدت میان شیعه و سنی می کنند، اما کارشناسان شبکه های وهابی با پخش برنامه و کلیپ و با ایجاد شبهه ها در صدد از بین بردن این وحدت هستند.
تروريست هاي سوريه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا در حالی که بزرگان اهل سنت کشورمان بر حفظ وحدت میان شیعه و سنی تصریح کرده و می گویند مردم از شر توطئه های وهابیت و تکفیری ها به زلال احکام اسلامی و فضای وحدت بخش مساجد توجه روز افزونی داشته باشند، کارشناسان شبکه های وهابی با پیروی از اربابان خود آمریکا و اسرائیل با پخش برنامه های مختلف این وحدت را محکوم می کنند.


ماموستا محمد محمودی روحانی اهل سنت شهرستان روانسر در خصوص اتحاد شیعه و سنی می گوید: وضعیت کنونی جهان اسلام و همچنین رفتار غیر شرعی و غیر اخلاقی از افراد تندرو که به نام اسلام اقدام به کشتار جمعی افراد بی گناه کرده و از این کار هیچگونه ابایی ندارند، بر اساس اجماع علما و اعلام شریعت محمدی محکوم می باشد.


وی می گوید: بنا بر آنچه که در آموزه های اسلامی ما آمده تعرض به نوامیس مردم، کشتن اطفال و افراد مسن و توهین به عقاید آنها شدیداً محکوم است.


ماموستا محمودی می گوید: اینگونه اقدامات غیر انسانی حتی در بلاد غیر مسلمان نیز به هیچ عنوان پذیرفتنی نبوده و همه انسانها آن را محکوم می کنند، لذا جامعه بصیر و آگاه روحانیون اهل سنت نیز جنایات و اعمال تروریستی این گروهک ها را به شدت محکوم می کند.


وی یادآور شد: مردم باید نسبت به آموزه های دینی خود حساسیت بیشتری نشان داده و با شرکت کردن در مجالس وعظ و خطابه و نیز حضور در مراسم دینی نسبت به مسائل روز آگاهی کامل داشته باشند و بتوانند به خوبی بین دوست و دشمن تمایز قائل شوند.


این روحانی اهل سنت با اشاره به دست و پا زدن وهابیت برای رخنه در صفوف مسلمین اظهار داشت: باید درمقابل توطئه ها و تفرقه افکنی وهابیت هوشیار و بصیر عمل کرد.


وی از روحانیون اهل سنت نیز خواست تا با حضور موثر خود در سنگر مساجد مردم بصیر و آگاه را در خصوص مسائل سیاسی و مباحث عقیدتی آگاه تر نمایند./1406/1409/ح

ارسال نظرات