۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۱۹۷۱۹۳
حجت الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی:

فشارهای اقتصادی نباید روحیه استکبار ستیزی ما را تضعیف کند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر حفظ و تقویت روحیه استکبار ستیزی به عنوان یک اصل اسلامی و قرآنی، گفت: نباید به خاطر مسائل اقتصادی دست از مبارزه با استکبار بکشیم.
حجت الاسلام و المسلمين سيد مصطفي موسوي اصفهاني حجت الاسلام والمسلمين موسوي اصفهاني

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی موسوی اصفهانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به صحبت هایی که اخیرا در مورد ارتباط با آمریکا زده می شود، گفت: در همین راستا وزیر امور خارجه ما با همتای آمریکایی اش دیدار کرد و دارند در این مسأله ورود پیدا می کنند؛ نباید به خاطر یک سلسله مسائل اقتصادی دست از مبارزه با استکبار بکشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر ادامه روند استکبارستیزی افزود: ملت ما نهراسیده است، ما مشکلات بسیار شدیدتر و سخت تری را تجربه کرده ایم که یک نمونه آن 8 سال دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: در این 35 سال ما توانسته ایم با توکل به خدا، وحدت، انسجام اسلامی، رهبری امام(ره) و مقام معظم رهبری در برابر استکبار بایستیم؛ تجربه چندین ساله ما نشان داده نمی شود با اینها کنار آمد؛ البته تصمیم نهایی با رهبر معظم انقلاب است.

مدیرحوزه علمیه همدان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب صبر کرده اند تا ببینند این آقایان می خواهند کار را به کجا برسانند و اگر به نقاط حساس برسد و خطوط قرمز رعایت نشود همان گونه که ایشان پیش تر تذکر داده اند، اجازه نخواهند داد امت اسلامی زیر بار استکبار برود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی یکی از مسائل مهم اسلام را استکبار ستیزی دانست و اظهار داشت: امام خمینی(ره) بسیار بر روی این مسأله پافشاری می کردند و مقام معظم رهبری نیز تأکید زیادی به این مطلب دارند.

وی با اشاره به آیات«فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِنْ بِاللَّهِ»«أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ»«لاَ تَتَّخِذُوا الْیَهُودَ وَ النَّصَارَى أَوْلِیَاءَ» گفت: آیات بسیاری درباره استکبار ستیزی و ایستادگی در برابر طاغوت نازل شده است و با این ادله قرآنی جای شک نیست که این موضوع از مسائل مسلم اسلام است.

مدیرحوزه علمیه همدان افزود: البته گاهی چیز دیگری را اقتضا می کند مانند صلح حدیبیه و صلح امام حسن(ع)؛ اینها از موارد استثناء اند و همه قبول دارند اما اصل قانون، استکبار ستیزی است./928/ت302/ج

ارسال نظرات