۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۱۹۹۵۵۴
امام جمعه نجف آباد:

گروه های تندرو به ذلت و خواری دچار می شوند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی گفت: آشنایی با قیام امام حسین، مدیون استقامت و هوشیاری حضرت زینب است که با راست قامتی توانست دشمنان تا دندان مسلح را به زانو در آورد کاری که حتی دسته های بزرگ تبلیغ نیز از عهده آن بر نخواهند آمد.
حجت الاسلام حسناتي، امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این شهرستان، با اشاره به سالروز ولادت زینب کبری(س) گفت: این بانوی بزرگوار با تحمل مصائبی که حتی شنیدن و تصور آن نیز غیرممکن است، به بشریت درس دفاع از حق را داد.

وی گفت: آشنایی با قیام امام حسین، مدیون استقامت و هوشیاری بانو زینب است که با راست قامتی توانست دشمنان تا دندان مسلح را به زانو در آورد کاری که حتی دسته های بزرگ تبلیغ نیز از عهده آن بر نخواهند آمد.

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به سالگرد صدور تأسیس بنیاد شهید در سال 58 افزود: شهدا با تقدیم جان خود، حق خود را به این نظام ادا کردند و اکنون نوبت ما است که زینب گونه عمل کرده و دچار غفلت از دشمن نشویم.

وی با بیان این نکته که نقشه ها و توطئه های دشمن در صدد به اسارت بردن کاروان این ملت است، گفت: دشمن با تمام توان خود به میدان آمده است و در این زمینه پیر و جوان برایش تفاوتی ندارد و ریشه این شهوت رانی ها و جنگ افروزی ها چیزی جز به دست آوردن متاع دنیا و قدرت نیست.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد با اشاره به حوادث کشور اکراین بیان داشت: دزدان گردن زن عالم، برای ادامه حیاتشان نیاز به منابع دارند و در راه رسیدن به منابع از هیچ عملی دریغ نمی کنند که نمونه عینی آن کشوری چون اکراین است که صرف مبلغی این گونه به آتش و خون کشیده شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما باید از این گونه وقایع درس بگیریم که دشمن در صدد بود ما را به عاقبتی بدتر از این بکشاند که نمونه آن را در سال های گذشته شاهد بودیم و این هوشیاری ملت و مسؤولین بود که جلوی این توطئه را گرفت.

امام جمعه نجف آباد در مورد تندروی هایی که هر از گاهی در کشور شاهد هستیم، بیان داشت: بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، عده ای تندرو خیال کردند که زمینه برای ورودشان به صحنه مهیا شده است، ‌که شروع به حریم شکنی هایی درباره ارکان نظام، دین و احکام الهی کرده اند.

وی با بیان این که این گروه ها یا از سر غفلت دست به این کارها می زنند یا دست نشانده های دشمنان هستند، افزود: این نظام و امت و ولی فقیه امتحان خود را در صحنه های مختلف پس داده است، و تندروها هیچ گاه نخواهند توانست از این راه ها و فشارها خودشان را عزیز کنند و تنها ذلت است که نصیبب آنها خواهد شد.

حجت الاسلام حسناتی به کار بردن این گونه شیوه های تندرویی در اهانت به اهل بیت را توطئه دیگر دشمنان عنوان کرد و بیان داشت: در این شرایط سخت اقتصادی باید همه مردم برای حفظ حریم اسلام و قرآن و بیرون آمدن از مشکلات اقتصادی دست در دست یکدیگر دهند که عزت و عظمت این ملت به لطف خداوند هم چنان ادامه خواهد داشت.

وی تصویر این گروه تندرو را مجسم شده در پیشگاه ملت دانست که با این شیوه ها گور خود را به دست خود کنده اند و نه تنها عزیز ملت نخواهند شد، بلکه بیش از هر زمانی به ذلت و خواری دچار می شوند.  

نماینده ولی فقیه در نجف آباد، در خطبه اول نماز جمعه این هفته در ادامه مباحث هفته های قبل هدف تواضع را عزت انسان عنوان کرد و افزود: اگر جایی تواضع انسان سبب شکسته شدن منزلت و کرامت انسانی شود، تواضع معنا ندارد و هیچ گاه نباید در برابر یک ظالم، فاجر و یا متکبر با تواضع برخورد کنیم.

وی با اشاره به حدیثی آنان را که به خاطر ثروت و یا مقام طرف، در برابرش تواضع و سلام می کنند، سبب خواهد شد که دو سوم دینش را از دست بدهد و مؤمن واقعی کسی است که گرسنگی را تحمل می کند، ولی در برابر دشمن تن به ذلت و خواری نمی دهد.

حجت الاسلام حسناتی هم چنین با اشاره به سالروز تشکیل کانون های فرهنگی مساجد بیان داشت: هم اکنون در کشور 16 هزار کانون فرهنگی در مساجد وجود دارد و تشکیل این کانون ها سبب خواهد شد تا جوانان بیش از هر زمان دیگر به مساجد روی آورند.

وی در ادامه افزود: از جمله راه های شناخت مسائل دینی حضور در مساجد است و برپایی این گونه محفل ها در مساجد سبب جذب بیشتر اقشار به خصوص جوانان خواهد شد./939/پ202/ب

ارسال نظرات