۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۲۰۰۲۶۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

فرهنگ سازی برای تحقق اقتصاد مقاومتی ضرورتی انکارناپذیر است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به این که فرهنگ سازی برای اجرای اقتصاد مقاومتی ضرورتی انکارناپذیر است، از رسانه ها و ائمه جمعه و جماعات کشور خواست تا اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری را به یک فرهنگ تبدیل کنند.
حجت الاسلام يعقوبي نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی صبح شنبه در جمع مدیران این استان با اشاره به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری و لبیک سران قوا و مسؤولان ارشد کشور برای اجرای آن، عنوان کرد: در صورتی که اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری به درستی در کشور عملیاتی شود، انقلابی در اقتصاد نظام جمهوری اسلامی روی می دهد.

 

وی با اشاره به ابلاغ 24 سرفصل اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری و لبیک سران سه قوه و مسؤولان ارشد کشور برای اجرای آن، اظهار داشت: اجرای اقتصاد مقاومتی خود زمینه تحقق حماسه اقتصادی را فراهم می کند و کشور نیز برای دست یابی به این حماسه راهی به جز اجرای اقتصاد مقاومتی ندارد.

 

به گفته امام جمعه بجنورد همان طور که در زمینه حماسه اقتصادی مورد نظر مقام معظم رهبری مردم ایران به شعور و بلوغ سیاسی رسیده و با حضور در انتخابات بیست و چهارم خردادماه و مراسم بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب در بیست و دوم بهمن ماه امسال، آن را محقق کردند در زمینه حماسه اقتصاد مقاومتی نیز باید مردم به این بلوغ برسند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به این که در این راستا فرهنگ سازی برای اجرای اقتصاد مقاومتی ضرورتی انکارناپذیر است، افزود: علاوه بر رسانه های جمعی، لازم است ائمه جمعه و جماعات کشور نیز با استفاده از تریبون مساجد و منابر، اقتصاد مقاومتی را به یک فرهنگ تبدیل کنند.

 

وی عنوان کرد: خداوند به انسان مأموریت داده تا زمین و محل زندگی خود را آباد کرده و با مدیریت درست، علاوه بر خودسازی و تقوا، حیات دنیوی مناسبی نیز برای خود مهیا کند.

 

به گفته رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در زمینه اقتصاد مقاومتی نیز با توجه به این آموزه های دینی می باید با مدیریت درست و سیاست گذاری های صحیح، زمینه بهبود زندگی دنیوی و اخروی افراد فراهم شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به این که متأسفانه در دولت های گذشته برای اقتصاد کشور سیاست واحدی وجود نداشت و هر کدام از دولت ها سیاست متفاوتی در زمینه مسائل اقتصادی را در پیش می گرفتند، افزود: مجموعه سیاست های دیمی در زمینه اقتصاد سبب شد تا کشور ما از این جبهه آسیب پذیر باشد و این مسأله نیز در اعمال تحریم های اقتصادی دشمنان علیه نظام اسلامی نمایان شد.

 

وی عنوان کرد: باید سیاست های اقتصادی کشور از پراکندگی به تمرکز درست برسند و برنامه های اقتصادی دیمی جای خود را به اقدامات اقتصادی ریلی بدهند.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: در این زمینه اقتصاد مقاومتی اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری راهگشا است.

 

به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در این راستا باید توجه داشت که اقتصاد مقاومتی در شرایط و فعالیت عادی محقق نمی شود بلکه برای تحقق آن نیازمند روحیه و تلاش جهادی هستیم.

 

وی پویا کردن اقتصاد از درون، پیگیری اقتصاد صادرات محور به جای اقتصاد واردکننده، ارتقای احساس مسؤولیت افراد جامعه در زمینه مسائل اقتصادی کشور، بومی سازی اقتصاد و ... را برخی از نیازها و ملزومات تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی همچنین بر اصلاح الگوی مصرف برای اجرای اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و گفت: متأسفانه اسراف به یکی از عیوب بزرگ جامعه اسلامی ایران بدل شده و در زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی باید سعی کنیم این عیب را کم رنگ کرده و سپس از بین ببریم./9314/پ202/ب

ارسال نظرات