۱۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۲۰۰۹۰۵
امام جمعه دامغان:

استحاله فرهنگی از داخل کشور هدف بدخواهان نظام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان گفت: اگر فرهنگ اسلامی در تمامی شئونات اقتصادی و اجتماعی ما حکم فرما شود حرکت چرخ های اقتصاد کشورمان سرعت و دوام می یابد و در مقابل فشارهای دشمن از حرکت نخواهد ایستاد.
امام جمعه دامغان حجت الاسلام ترابي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی، امام جمعه شهرستان دامغان، ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و با اشاره به وجه تثمیه اقتصاد و فرهنگ برای سال جدید اظهار داشت: امروز تنها با ابزارهای فرهنگی می توان اصالت ارزش های اسلامی و انقلابی را حفظ کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: دشمن از ابتدای پیروزی  انقلاب اسلامی و به ویژه در سال های اخیر اقتصاد را نیز در کنار فرهنگ به عنوان نقطه هدف خود برای ضربه زندن به ملت و نظام ما انتخاب کرده است اما بی تردید کم توجهی به فرهنگ کشور را بیش از پیش در معرض تهاجم و توطئه های گوناگون دشمن قرار می دهد.

 

حجت الاسلام ترابی استحاله درونی را یکی از دو راه مهم مدنظر دشمن جهت ضربه زدن به کشور ما بر شمرد و گفت: در این مسیر دشمن به دنبال آن است که با استفاده از ابزارهای تهاجم فرهنگی اعتقادات مردم را نسبت به ارزش های اسلامی سست نماید تا راه اسلام، ولایت، انقلاب و شهدا به فراموشی سپرده شود و از نظام اسلامی ما تنها پوسته و سیاستی ظاهری باقی بماند.

 

خطیب نماز جمعه دامغان دومین راه حل مدنظر دشمنان را خسته کردن ملت نسبت به مقاومت در مقابل دست اندازی های بیگانگان به وسیله فشارهای اقتصادی وابزارهایی همچون تحریم بر شمرد و خواهان هوشیاری مردم و مسئولان در مقابله با توطئه های دشمن شد.

 

ازدواج و زندگی حضرت زهرا(س) الگوی سعادت بخش برای جوانان

 

امام جمعه دامغان ساده زیستی و ازدواج و زندگی عادی از تشریفات و تجمل گرایی در سایه ایمان و تقوا را بارزترین جلوه های آموزشی زندگی حضرت فاطمه(س) برای دختران و زنان مسلمان دانست و بر لزوم تبیین بیش از پیش سیره زندگی فاطمی و علوی در جامعه تأکید واظهار داشت: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند رجوع به فرهنگ اسلامی است که در این میان زندگانی حضرت زهرا (س) ناب ترین الگوی عملی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام ترابی زن را رکن خانواده برشمرد و افزود: شاید بتوان به جرأت گفت که نقش آفرینی زن در خانواده از مرد نیز بیشتر است و در این میان حفظ حریم زوج و زوجه و انجام تکالیف و وظایفی که خداوند برای هریک از آنها در مقابل هم مشخص کرده می تواند مسیر سعادت آنها را هموار کند که دراین مبحث نیز زندگی حضرت صدیقه کبری(س) وامام علی(ع) بهترین اگلو و نمونه است.

 

امام جمعه دامغان با انتقاد از رواج تشریفات بسیار و تجمل گرایی و سنت های غیر اسلامی وایرانی در امر ازدواج گفت: ازدواج های امروز متأسفانه هیچ سنخیتی با فرهنگ اسلامی و سیره فاطمی و علوی ندارد و مشکلات امروز جوانان و جامعه ما در امر ازدواج و پیامدهای آن هیچ ارتباطی با اسلام نداشته بلکه دست ساخته خودمان است و تا فرهنگ اسلامی و آموزه ها صحیح دین در این امر مهم حکم فرما نشود حل نخواهد شد.

 

آمریکا باید به تعهدات خود در توافق ژنو عمل کند

 

امام جمعه دامغان با اشاره به فرا رسیدن سالروز قطع رابطه ایران و آمریکا و یادآوری دشمنی های بسیار نظام سلطه با کشورمان در طول این سال ها به موضوع عدم تحقق وعده و تعهدات آمریکا ودولت های غربی در توافق نامه ژنو اشاره کرد و افزود دشمن همیشه دشمن است و به تعهد و وعده اش نمی توان اعتماد کرد.

 

حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: با گذشت چندین ماه از امضای این توافق نامه و عمل کشورمان به تعهدات خود و تأیید آن از سوی بازرسان آژانس بین المللی انرژی هسته ای آمریکا هنوز به تعهدات خود در مورد بازگرداندن مبلغ کمی از پول های بلوکه شدن کشورمان توسط این کشور عمل نکرده که این موضوع غیر قابل اعتماد بودن آنان را بیش از پیش مشخص می کند.

 

گفتنی است، یادآوری فرارسیدن 17 فروردین روز جهانی بهداشت  و دستورات و توجه بسیار زیاد اسلام به این امر و نظافت شخصی و عمومی و تآکید امام جمعه دامغان به وظیفه والدین نسبت به فرزندان خود در قبال محافظت از آنان در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن به ویژه در مسئله حجاب از دیگر بخش های خطبه های نماز جمعه امروز دامغان بود./977/پ202/س

ارسال نظرات