۲۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۲۰۱۴۵۳
در بیانیه اساتید و طلاب حوزه علمیه شاهرود بیان شد؛

بیانیه ضد ایرانی اتحادیه اروپا خوش‌خدمتی آنها برای صهیونیست است

خبرگزاری رسا ـ اساتید، روحانیان و طلاب حوزه‌های علمیه شهرستان شاهرود با صدور بیانیه‌ و برگزاری تجمع اعتراض‌آمیز حرکت مداخله‌جویانه و گستاخانه مسؤولان اتحادیه اروپا در تدوین و انتشار بیانیه ضد ایرانی را خوش‌خدمتی آنها در برابر اربابان صهیونیست‌شان دانسته و آن را محکوم کردند.
بيانيه روحانيان و طلاب حوزه علميه شاهرود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شاهرود، علما و روحانیان حوزه‌های علمیه این شهرستان در بیانیه خود ضمن قدردانی از موضع‌گیری مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم، با اشاره به اینکه  دولت‌مردان و دستگاه دیپلماسی کشور همواره باید در ارتباط با دیگر دولت‌های و نهاد‌های بین المللی بر مبنای اصل عزت ملت ایران حرکت کنند، خواستار برخورد مناسب و قاطع مسؤولان نسبت به این حرکت مداخله‌جویانه شدند.

 

در این بیانیه آمده‌است سران اتحادیه اروپا با این حرکت وقیحانه، سخیف و غیر مسؤولانه بار دیگر کینه ورزی و دشمنی و عدم صداقت خود به ملت ایران و سرسپردگی کشورهای اروپایی به آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی را به اثبات رساندند.

 

صادر کنندگان این بیانیه موارد ذکر شده در  قطعنامه اتحادیه اروپا همچون اجرای بی کم و کاست قطعنامه ژنو، آزادی فتنه گران، غیر دموکراتیک دانستن انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم، لزوم ملاقات هیئت های نمایندگی اتحادیه اروپا با فتنه گران داخلی است، ناشی از کج فهمی و خوش خیالی نمایندگان این اتحادیه و عدم شناخت آنها از کشور و ملت فهیم و همیشه در صحنه ایران دانسته و محکوم کردند.

 

این بیانیه می‌افزاید: حرکت سخیف اتحادیه اروپا در صدور این بیانیه نشانه رفتار استعماری و استکباری گذشته و حال این کشورها است، ولی دنیای غرب باید بداند دوران استعمارگری به اتمام رسیده و در حال حاضر انقلاب اسلامی ایران تحت زعامت رهبری مقتدر خود و همراهی ملتی هوشیار، همواره آماده جانفشانی در راه تعالی اهداف مقدس جمهوری اسلامی بوده و هرگز تسلیم یاوه گویی ها و زیاده خواهی های استکبار و ایادی آنها نخواهد شد.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: سران اتحادیه اروپا و دول مختلف عضو آن بهتر است به‌جای دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشور‌های جهان و نسبت دادن مسائل غیر واقعی به دولت‌ها و ملت‌های آزاده به فکر حل مشکلات و بحران‌های اقتصادی و اخلاقی منطقه خود باشند که روزبه‌روز گسترده‌تر می‌شود.

 

اساتید، روحانیان و طلاب حوزه‌های علمیه شاهرود در بخش پایانی این بیانیه اقدام اتحادیه اروپایی را فاقد هرگونه ارزش و اعتبار و تنها دخالت در امور داخلی کشورمان دانسته و به مقامات اروپایی نسبت به تکرار این اشتباهات هشدار دادند و مسؤولان سیاست خارجی خواستند با پیگیری مجدانه موضوع و پاسخی در خور از تکرار این گونه موارد جلوگیری کنند./977/پ203/ب

ارسال نظرات