۲۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۲۰۱۴۷۳
آیت الله نمازی:

ملت ایران برای اتحادیه اروپا آبرو و اعتباری قائل نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: جنایتکاران تاریخ که در جنگ های جهانی اول و دوم دست شان به خون ملت آلوده است و امروز نیز متهم به نسل کشی هستند ، مدعی حقوق بشر شده و بر علیه ایران قطعنامه صادر می کنند.
آيت الله عبدالنبي نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، امام جمعه کاشان، امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه کاشان در مصلای بقیه الله الاعظم(عج) این شهرستان اظهار داشت: در حالی مدعیان دروغین حقوق بشر در قطعنامه پارلمان اروپا خواستار آمدن هیات اروپایی به ایران و دیدار با  زندانیان سیاسی وفتنه گران و سران فتنه شده اند که بیش از سه سال است مردم مظلوم و مسلمان بحرین، زیر چکمه حکومت آل خلیفه و آل سعود به خاک و خون کشیده می شوند اما تاکنون صحبتی از حقوق آنان به میان نیاورده اند.

 

وی افزود: مدعیان حقوق بشر تاکنون چه اقدامی در برابر تهاجم تروریست های بین المللی به خاک سوریه، آزادی زندانیان سیاسی در عربستان انجام داده اند که امروز استاد اخلاق شده و جمهوری اسلامی را با صدور قطعنامه پارلمان اروپا موعظه می کنند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: ملت قهرمان ایران اسلامی برای اتحادیه اروپا هیچ جایگاه و آبرو و اعتباری را قائل نیست و اتحادیه اروپا با این قطعنامه 23 بندی خود آبروی نداشته خود را بیش از پیش از دست داده و خودش را عبد و اسیر آمریکایی ها و صهیونیست های جهانی کرده است.

 

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به سلسله مباحث اقتصاد مقاومتی و سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی و ابلاغ آن در پایان سال گذشته به سه قوه و مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور ضامن استقلال و اقتدار و اقتصاد ملت ایران در جهان خواهد شد و ایران را در برابر توطئه ها و تحریم های های غرب بیمه خواهد کرد.

 

وی رسالت خطیبان جمعه در ارتقای آگاهی جامعه در مورد مسائل مهم و ملی  مهم دانست و افزود: ملت ایران و مسؤولان نظام باید با آگاهی از بندهای 24 گانه سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی به تدریج آن را در جامعه عملیاتی کنند.

 

خطیب جمعه کاشان اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی  را براساس  تأمین و رشد پویایی اقتصاد، بهبود شاخص های اقتصاد مقاومتی، دست یابی به اهداف سند چشم انداز 20 ساله، سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی با رویکرد های جهادی، انعطاف پذیری، فرصت ساز، مولد، درون زا، پیشرو و برون گرا خواند.

 

آیت الله نمازی یاد آورشد: در اقتصاد مقاومتی تأمین شرایط و فعال سازی کلیه امکانات و منابع ملی، سرمایه های انسانی و علمی کشور در خدمت اقتصاد و به منظور کارآفرینی و فعالیت های اقتصادی با تشویق و همکاری  ها صنعتی و تأکید بر ارتقای درآمد امکان پذیرخواهد بود.

 

امام جمعه کاشان همچنین با اشاره به 20 فروردین و روز ملی فن آوری هسته ای و دیدار مسؤولان و مدیران و متخصصان انرژی هسته ای با رهبر معظم انقلاب یاد آورشد: معظم له در این دیدار با وجود تأکید بر ادامه مذاکرات ایران، بر ادامه فعالیت های هسته ای ایران و متوقف نشدن فعالیت های هسته ای ایران نیز تأکید کردند و هیچ کدام از دستاوردهای هسته ای ایران را تعطیل بردار ندانستند.

 

آیت الله نمازی همچنین با اشاره به ابلاغ سیاست های جامع سلامت در جامعه  توسط رهبر معظم انقلاب گفت: در اجرای بند 110 قانون اساسی، ارتقای سلامت روانی جامعه با ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی، تحکیم بنیان های خانواده، رفع موانع تنش آفرین در زندگی فردی و اجتماعی، ترویج آموزه های اخلاقی و معنوی و ارتقای شاخص های سلامت روانی از جمله مواردی است که در این ابلاغیه به آن  اشاره شده است.

 

به گفته وی ارتقای شاخص های سلامت برای دستیابی به جایگاه اول در منطقه آسیای جنوب غربی را یکی دیگر از مواردی دانست که رهبر معظم انقلاب در سیاست های جامعه سلامت به آن اشاره کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان، تحول رهبری پژوهش علوم پزشکی با رویکرد نظام نو آوری و برنامه ریزی برای دستیابی به مرجعیت علمی در علوم و فنون و ارائه خدمات پزشکی و تبدیل ایران به قطب پزشکی منطقه آسیای جنوب و جهان اسلام را از جمله موارد مورد تأکید معظم در بند 14 ابلاغیه سیاست های جامع سلامت اعلام کرد وگفت: براساس این سیاست ها تفکیک وظایف تولیت تامین مالی و تدارک خدمات در حوزه سلامت با هدف پاسخگویی و تحقق عدالت و ارائه خدمات درمانی مطلوب به مردم ضروری است./939/پ202/س

ارسال نظرات