۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۶
کد خبر: ۲۰۱۸۶۳
حجت الاسلام رضوانی نسب:

قطعنامه اروپا علیه ایران سرسپردگی غرب در مقابل آمریکا را نشان داد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت فردوس با اشاره به این که در طول سالیان اخیر اتحادیه اروپا تلاش کرده در جهان خود را نسبت به آمریکا مستقل نشان دهد، گفت: این بیانیه ضعف آنان را آشکار کرد و نشان داد که کاملا وابسته آمریکا و اسرائیل هستند.
حجت الاسلام عباس رضواني نسب

حجت الاسلام عباس رضوانی نسب، امام جمعه موقت فردوس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، صدور بیانیه از سوی اتحادیه اروپا علیه ایران را نشانه ضعف آنان دانست و اظهار داشت: در سال های گذشته اتحادیه اروپا می خواست در دنیا خود را از آمریکا جدا و مستقل نشان دهد.

 

وی افزود: مطرح کردن بحث یورو نیز در همین راستا انجام شد و می خواستند با این کار ادعای استقلال کنند؛ اولین نکته ای که این بیانیه انعکاس می دهد این است که اتحادیه اروپا نه تنها استقلال ندارد بلکه کاملا وابسته است و آنچه اسرائیل و آمریکا می گویند را اینها دنبال می کنند؛ این ضعف مجموعه اتحادیه اروپا است.

 

امام جمعه موقت فردوس افزود: اینها نه ایران و نه ایرانی را شناخته اند و نه رهبری و نظام مدیریتی ولایت فقیه را درک کرده اند که این گونه گستاخانه عمل می کنند؛ اظهارات چهار نفر در خارج کشور یا بعضا افرادی که جزو فتنه گرانند و در داخل کشور از فتنه گران حمایت می کنند، علت این اقدامات است؛ اینها در مقابل ملت بزرگ ایران عددی به حساب نمی آیند.

 

حجت الاسلام رضوانی نسب ادامه داد: این افراد تصور می کنند با مطرح کردن مباحث ملی گرایانه مردم به سمت آنها می رود اما ملت ما بسیار فهیم است از ابتدای انقلاب و از زمان امام(ره) تا کنون این چنین بوده اند؛ هرچه اینها اینگونه بیانیه صادر کنند و علیه انقلاب و نظام صحبت کنند، مردم نسبت به آنان بیزارتر می شوند.

 

وی برخی مفاد این بیانیه را نشانه رسوایی اخلاق فضای حاکم بر اتحادیه اروپا دانست و گفت: رسوایی اخلاقی عجیبی در غرب حاکم است و این برخلاف مبانی دینی ما است؛ نظام ما برخلاف غربی ها براساس مبانی اسلامی پایه گذاری شده است و این چیزی است که امروز خلاء عظیمی در غرب محسوب می شود.

 

امام جمعه موقت فردوس خاطرنشان کرد: در مقابل مباحثی از قبیل حمایت از هم جنس گرایی که در این بیانیه مطرح شده است در کشور ما بر اساس معارف اسلام عزیز، بحث تحکیم خانواده مطرح است و همه مسائلی که آنان بیان می کنند را رد می کند؛ نظام خانواده و تربیت ما بر محور آیات، روایات و سیره معصومین(ع) است.

 

حجت الاسلام رضوانی نسب عملکرد غرب در قبال ایران را ناشی از سرگردانی و سردر گمی آنان دانست و گفت: آنها فکر می کنند ما بر پایه و اساس اندیشه های آنان که امروزه در دنیا رسوایی به بار آورده است، می خواهیم حرکت کنیم و دنباله روشان باشیم در حالی که اشتباه می کنند.

 

وی افزود: مردم ما بر محور این نظام  و بر پایه مباحث دینی و قرآنی زندگی شان می چرخد و آنها با این اقداماتی که انجام می دهند موجب زبونی خود شده و ملت ما روز به روز نسبت به اتحادیه اروپا و برنامه هایشان متنفرتر می شوند.

 

امام جمعه موقت فردوس گفت: نظام ما مبتنی بر ولایت فقیه است؛ از ابتدا امام(ره) بوده و در حال حاضر نیز خلف صالحش رهبر معظم انقلاب است که همه مردم ما گوش به فرمان ایشان دارند و با این روند قطعا به نتیجه مطلوب خواهیم رسید.

 

حجت الاسلام رضوانی نسب مسأله انتظار را یکی از مباحث اساسی شیعیان برشمرد و ابراز داشت: مجموع مباحث اعتقادی ما نشان دهنده آینده ای درخشان و حرکت به سوی تمدن عظیم اسلامی است که در این راستا نه تنها اینها بلکه همه کشورهای دیگر نیز تحت این برنامه قرار خواهند گرفت./928/ت302/ج

ارسال نظرات