۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۲۰۳۳۳۷
آیت الله صافی گلپایگانی:

آیت الله کمالوند افتخار مردم ایران است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت مرحوم آیت الله کمالوند گفت: باید مقامات علمایی مانند آیت الله کمالوند را به مردم معرفی کرد؛ قدردانی از علمایی که سبب حفظ دین و شریعت می‌شوند از وظایف مهم همگان است.
 آيت الله صافي گلپايگاني

 به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی امام جمعه محترم خرم آباد و مسؤول ستاد بزرگداشت آیت الله کمالوند به همراه اعضای این ستاد، با حضرت آیت الله صافی گلپایگانی دیدار کردند.

 

حضرت  آیت الله صافی گلپایگانی ضمن تشکر و قدردانی از اعضای این ستاد، اظهار کرد: کاری که شما انجام می‌دهید خدمت به دین و مکتب است و باید خداوند را بر این توفیق بزرگ شاکر باشید.

 

وی در قسمتی از بیانات خود با اشاره به مقام علم در اسلام ابراز کرد: خداوند متعال مقام عالمان را در قرآن کریم این گونه معرفی کرده‌اند که: یرْفَعِ اللهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ الَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ؛ خداوند متعال مقام صاحبان ایمان و علم را رفیع می کند و بالا می‌برد. صاحبان علم و علم پژوهان نزد خداوند متعال ارزش والایی دارند.

 

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی ضمن تأکید بر لزوم برگزاری بزرگداشت علما و فقها در عصر حاضر گفت: ارزش علم و عمل و فقاهت، بالاتر از آن است که مثل بنده ای بتواند آن را توصیف کند و توصیف کسانی که به این مقامات نائل شده‌اند هم ممکن نیست اما باید در حدّ امکان، برای معرّفی جایگاه علم و اخلاق علمای بزرگ تلاش کرد که در نتیجه، مردم قدردان آن‌ها باشند و بدانند اگر خدمات و زحمات آن‌ها نبود، احکام شرع به مردم نمی‌رسید و در نتیجه، مردم نسبت به اسلام و معارف نورانی قرآن و اهل بیت (ع) بی اطلاع بودند.

 

وی با بیان این که خرم آباد و استان لرستان جایگاه علمای بزرگ و اندیشمندان گران‌قدر بوده است، ابراز کرد: از قدیم الأیام این منطقه دارای عالمان بزرگ دینی بوده از جمله مرحوم آیت الله کمالوند و آیت الله شیخ عبد الرحمن خرم آبادی که تعهّد دینی بسیاری داشت. حاج شیخ عبد الرحمن خرم آبادی در دوران خفقان رضاشاهی، نماینده مجلس بود و وقتی که رضاشاه دستور داده بود روحانیون باید عمامه های خود را بردارند و حق آمدن به مجلس با عمامه را ندارند، ایشان از مجلس استعفا داده و عمامه خود را برنداشت.

 

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی ضمن اشاره به مقام علمی و معنوی آیت الله کمالوند، ایشان را افتخار مردم لرستان بلکه ملت ایران دانست و فرمودند: آن مرحوم از تمام جهات ممتاز بودند. وی یکی از شاگردان مورد توجه آیت الله بروجردی بودند که این امتیاز ویژه ای محسوب می‌شود. تشکیل حوزه علمیه و تربیت طلاب و خدمت به ترویج مکتب اهل بیت (ع) از مقامات ارزشمند آن عالم بزرگوار بود.

 

وی در قسمت دیگری از بیانات خود با اشاره به برخی ویژگی‌های اخلاقی آیت الله کمالوند افزود: ایشان دارای ویژگی‌های اخلاقی بسیار جالبی بودند که می‌تواند مطالعه زندگی ایشان، برای جامعه به خصوص جوانان ما درس بزرگی باشد.

 

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با توجه به سابقه رفاقت و دوستی با آن عالم بزرگوار اظهار کرد: یک وقتی که با هم مشهد مقدّس مشرف بودیم وقتی برای بنده، کسالتی پیش آمد در مدت بیماری، ایشان همه روز عصرها جهت احوال‌پرسی و عیادت می‌آمدند و تواضع خاصی داشتند که جدا باید گفت حالات آن بزرگوار برای آقایان طلاب و مردم با ایمان، الگو و اسوه بود.

 

وی در پایان این دیدار ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این کنگره، توفیق بزرگداشت مقام علما و خدمت به نشر معارف اهل بیت (ع) را برای همگان مسألت کرد./998/د102/ج

ارسال نظرات