۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۲۰۶۱۱۰

راهکارهای بی اثر کردن تحریم ها از زبان خطیب جمعه اصفهان

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اصفهان به بیان راهکارهای مقابله با تحریم ها و بی اثر کردن آنها پرداخت و توجه به اقتصاد مقاومتی را مهم ترین راهکار آن خواند.
حجت الاسلام ميردامادي امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمجتبی میردامادی، امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان که در مسجد امام(ره) برگزار شد، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در هفته گذشته گفت: ایشان سخن امام خمینی(ره) مبنی بر این‌که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند را تکرار کردند و مسؤولان باید به این مسأله توجه کنند.

وی با اشاره به دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب تأکید کردند که نباید با مذاکرات به دنبال کاهش تحریم‌ها باشیم؛ زیرا به آمریکا هیچ اعتمادی نیست و اگر بخواهیم در مذاکرات بحث کاهش تحریم‌ها را مطرح کنیم، از آن علیه مذاکرات استفاده می‌کنند.

امام جمعه موقت اصفهان به روش‌های مختلفی برای کاهش تحریم‌ها اشاره و ابراز داشت: با اقتصاد مقاومتی و درست کردن وضعیت کار در کشور، افزایش تولید و کمک به کارگاه‌های تولیدی کوچک تحریم‌ها بی‌اثر می‌شود.

وی بیان کرد: متأسفانه امروز اگر یک کارگاه تولیدی کوچکی باز شود از جهات گوناگون به آن فشارهایی وارد می‌شود و سبب تعطیلی این کارگاه می‌شود، تا جایی که مجبور می‌شود وسایل و ابزار کارگاه را بفروشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میردامادی گفت: چرا نمی‌دانیم از چه کسی باید مالیات بگیریم؟ در این گونه موارد باید به مردم رحم و محبت کنیم گاه در قبض‌های مختلف خانه‌ها و مسجد مالیات‌هایی اضافی کشیده می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت کشاورزی در کاهش تحریم‌ها و افزایش تولید ملی افزود: از تولید‌های مختلف در عرصه کشاورزی نیز باید حمایت شود، یکی از دانشگاه‌های آزاد اصفهان دانه گندمی را تولید کرده‌ است که تحولی در عرصه کشاورزی ایجاد می‌کند و باید از آن حمایت شود.

امام جمعه موقت اصفهان نقش فرهنگ در کاهش تحریم‌ها را بی‌بدیل خواند و ابراز داشت: اگر فرهنگ اصلاح شود همه چیز کشور اصلاح می‌شود؛ بنابراین باید به فرهنگ نیز توجه کرد که این مسأله می تواند جلوی رانت‌خواری را بگیرد.

وی اظهار داشت: امروز هم اگر ما انرژی هسته‌ای خودمان را لاک و مهر کنیم، فکر نکنیم که آمریکا از ما راضی می‌شود، آن‌ها به موشک‌های ما هم انتقاد دارند و حتی می‌خواهند دانشکده‌هایی که در آن علم هسته‌ای تدریس می‌شود پلمپ شود.

وی به سالروز تشکیل اسرائیل که به نام روز نکبت نام‌گذاری شده است اشاره کرد و ادامه داد: در روز نکبت نوار جنایت تجاوز به مسلمانان به وسیله آمریکا و اسرائیل غاصب بنا گذاشته شد که متأسفانه سران عرب نیز در این زمینه نه تنها مبارزه نکردند بلکه به حمایت پرداختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میردامادی افزود: باید توجه کرد که اکنون وقت آن نیست که به یکدیگر توهین کنیم، بلکه باید توجه کنیم که دشمن از این راه وارد می‌شود و می‌خواهد با اختلاف‌افکنی آتش تفرقه را در میان مسلمانان بیافروزد.

وی همچنین در خطبه اول با اشاره به برخی از مظاهر عظمت خداوند همچون زنبور عسل، مورچه  و مانند آن بیان کرد: خدا در قرآن فرموده است که او از مثال زدن به پشه یا کوچک‌تر از آن حیا نمی‌کند، همه موجودات جهان تسبیح خداوند را می‌گویند اما ما تسبیح آنان را نمی‌فهمیم.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به این‌که عالم در مسیر خداوند است، اظهار کرد: بعضی از انسان‌ها از حیوانات هم بدتر می‌شوند، چون آنان در مسیر خود پیش می‌روند اما انسان‌ها گاه با بی‌بندوباری و فساد از حیوانات هم بدتر می‌شوند./914/پ202/غ

ارسال نظرات