۰۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۲۰۷۰۰۰
امام جمعه رشت:

مذاکره با غرب تنها با رعایت حقوق کامل ملت ایران امکان پذیر است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه رشت با بیان این که هر گونه توافقی با گروه 5+1 باید با رعایت حقوق کامل ملت ایران اسلامی همراه باشد، گفت: مردم کشورمان هر گونه توافقی که حقوق و منافع ملی را زیر سؤال ببرد را نخواهد پذیرفت.
نماينده ولي فقيه در گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام والمسلمین زین‌العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در خطبه های نماز عبادی و سیاسی نماز جمعه مرکز استان به روند مذاکرات هسته ای غرب با کشورمان اشاره کرد و گفت: آمریکا و کشورهای غربی همه توان خود را در جهت کارشنکی و به نتیجه نرسیدن این مذاکرات به کار گرفتند.

 

وی رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی برای پیشبرد برنامه هسته ای کشورمان را بسیار راهگشا و اثرگذار خواند و گفت: سخنان مقام معظم رهبری پیرامون موضوع هسته ای باید همواره مورد توجه مسؤولان و متولیان قرار گیرد.

 

امام جمعه رشت با تأکید بر این که غرب باید حق غنی سازی جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت بشمارد، خاطرنشان کرد: غنی سازی در چارچوب معاهده های بین المللی و آژانس حق هر کشوری به ویژه جمهوری اسلامی است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که تحریم های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی ایران غیر قانونی است، تصریح کرد: آمریکا و همپیمانانش باید تحریم ها علیه ملت ایران را لغو کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قربانی با بیان این که موضوع هسته ای تنها بهانه ای برای فشار بر ملت ایران است، خاطرنشان کرد: اگر موضوع هسته ای نیز نبود آنها بهانه ای دیگر را برای فشار برای ملت ایران انتخاب می کردند.

 

وی با اشاره به این که همه تلاش غرب به ویژه آمریکا تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، بیان داشت: همه تلاش ها و نقشه های آمریکا در 34 سال اخیر برای نابودی نظام اسلامی با شکست مواجه شده است.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهری با بیان این که ملت ایران هیچ گاه زیر بار زور و تهدید نمی روند و نخواهند رفت، تصریح کرد: مردم کشورمان در سه دهه گذشته با ایستادگی و مقاومت در برابر تهدید و تحریم ها از آرمان ها و ارزش های انقلاب دفاع کردند.

 

امام جمعه رشت به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص نرمش قهرمانانه اشاره کرد و گفت: ملت ایران همواره اهل تعامل و گفت و گو بوده، اما هیچ کار زیر بار زورگویی های چند کشورهای غربی نخواهد رفت و همواره از حقوق به حق خود دفاع خواهد کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قربانی با تأکید بر این که ایران اسلامی تنها در چارچوب مسائل هسته ای با غرب مذاکره خواهد کرد، افزود: بیان هر گونه مسائل انحرافی در مذاکرات هسته ای به هیچ عنوان جای بحث و طرح ندارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قربانی با بیان این که هر گونه توافقی با گروه 5+1 باید با رعایت حقوق کامل ملت ایران اسلامی همراه باشد، تأکید کرد: مردم کشورمان هر گونه توافقی که حقوق و منافع ملی را زیر سؤال ببرد را نخواهد پذیرفت.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان در بخش دیگری از سخنان خود به کمبود آب اشاره کرد و با بیان این که باید در مصرف آب کشاورزی صرفه‌جویی صورت گیرد، ادامه داد: رعایت الگوی صحیح مصرف در این خصوص ضروری است.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری از اعزام 500 نفر کاروان پیاده به مرقد امام خمینی(ره) از گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: این کاروان از روز یکشنبه از مصلای رشت حرکت می‌کنند./1318/پ201/ب

ارسال نظرات