۰۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۲۰۷۴۷۶
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

حضرت محمد موهبتی الهی برای بشریت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: رسول خدا (ص) 20 سال مسئله اهل بیت(ع) را مطرح کرد ولی متاسفانه عده ای بعد از رحلت پیامبر همه چیز را فراموش کرده و به اهداف و پیام های بعثت نیز وفادار نبوده و به آن پشت پا زدند.
نماينده مردم آذربايجان غربي در مجلس خبرگان رهبري

حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو باخبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: ولایت یک اصل کلیدی در اسلام است چرا که اگر امامت و ولایت را از اسلام بگیریم، اسلام تحریف شده بنی عباس و بنی امیه باقی می ماند و این ولایت و رهبری است که اسلام را ماندگار کرده است.

 

وی افزود: خداوند متعال نسبت به عید مبعث اهمیت زیادی قائل شده است و غفلت از فضایل معنوی این روز بزرگ و ماه پر فضیلت رجب موجب پشیمانی مومنان می شود.

 

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به احادیث سکوت، رها شدن از وسوسه های شیطانی، توجه دائم به خداوند و روزه نگه داشتن را از درجات رسیدن به مقام اولیاء و انبیاء الهی دانست و گفت: مسلمانان با رعایت این اصول می توانند به مرحله یقین و معرفت دست یابند.

 

وی تبعیت از فرامین رسول اکرم (ص) و عمل به فرمایشات ائمه معصومین (ع) را بهترین راه شکرگزاری از نعمت الهی نبوت دانست و ادامه داد: رسول خدا (ص) 20 سال مسئله اهل بیت(ع) را مطرح کرد ولی مردم بعد از وفات ایشان، به همه نقشه هایی که ترسیم شده بود پشت پا زدند.

 

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با بیان این که باید از خود سوال کنیم امت اسلام تا چه اندازه از پیام ها و اهداف بعثت پیامبر اسلام(ص) استفاده کرده است، اضافه کرد: متاسفانه عده ای بعد از رحلت پیامبر همه چیز را فراموش کرده و به اهداف و پیام های بعثت نیز وفادار نبوده اند.

 

وی با بیان این که ما نیز باید در مسیر اهداف رسول خدا و اهل بیت(ع) حرکت کنیم چرا که آن ها از ما اخلاق می خواهند، خاطر نشان کرد: اخلاق در همه زمینه های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و خانواده باید مورد توجه قرار گیرد چرا که اگر اخلاق اسلامی در جامعه حکم فرما شود بسیاری از مشکلات و آسیب ها برطرف خواهد شد.

 

حضرت محمد (ص) موهبتی الهی برای بشریت است

 

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: حضرت محمد (ص) قدرت خود را با استفاده از بیانی زیبا در میان مردم کسب کرد و این یک موهبت الهی و معجزه بود که ایشان بدون درس خواندن توانست چنین اقدامی انجام دهد و در تاریخ هم مشاهده نمی کنیم که پیامبر اکرم (ص) در بحث علمی دچار مشکل شده باشد.

 

وی افزود: تفکر بیشتر در مورد شخصیت و سیره پیامبر اسلام (ص) ما را به این نتیجه می رساند که ایشان موهبتی الهی برای مردم جهان بوده اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز ادامه داد: باید از ظرفیت هنر در ترویج فرهنگ محمدی استفاده کنیم و باید نظام های حقوقی را به چالش بکشانیم که به نام دفاع از آزادی بیان به مقدسات توهین می کنند.

 

مروجان اسلام مورد رحمت الهی قرار می گیرند

 

عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان ام القرای جهان اسلام در دفاع از پیامبر اعظم (ص) و ترویج ارزش های الهی کمال توجه را دارد و امیدواریم دیگر کشورهای اسلامی هم در مقابل اهانت به پیامبر (ص) سکوت نکنند و مانند ایران، با تشکیل حکومت اسلامی چهره نورانی ایشان را به جهانیان معرفی کنند.

 

وی با بیان این که یکی از وظایف همه انبیاء و اولیاء الهی، معرفی سجایای اخلاقی پیامبر اکرم (ص) به بشریت و امت های خودشان بوده است، خاطر نشان کرد:ایشان نرم خوی، مهربان و دلسوز جامعه بشری بود چنان چه در قرآن می خوانیم که خداوند فرمود اگر سخت دل بودی مردم از اطراف تو پراکنده می شدند بنابراین با آن ها مهربان باش، برایشان آمرزش بخواه و در کارها با آنها مشورت کن.

 

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز بعثت پیامبر اکرم (ص) را یکی از بزرگ ترین نعمت های الهی برای بشریت دانست و گفت: کسانی که با پیروی از پیامبر عظیم الشأن و نشر کتاب و ساخت فیلم در مورد ایشان زمینه جلب دیگران به اسلام و حضرت محمد(ص) را فراهم می کنند مورد رحمت الهی قرار می گیرند./936/ت302/ب

ارسال نظرات