۰۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۲۰۷۵۰۸
در جمع اساتید حوزه علمیه قم مطرح شد؛

انتقاد آیت الله صافی از هجمه به اصول و ارزش ها/ چرا هیچ کس در برابر این تهاجم حرفی نمی زند

خبرگزری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از هجمه به ارزش ها و اصول در جامعه انتقاد کرد و گفت: باید روحانیت آگاه باشد که چه کسی اینگونه به دین حمله می کند؟ چه کسی باید جوابگوی این تهاجم ها باشد؟ این حرف های نامربوط زده می شود و هیچ کس هم حرفی نمی زند.
نشست دوره‌اي اساتيد سطوح عالي و خارج حوزه علميه قم با حضور آيت الله صافي گلپايگاني نشست دوره‌اي اساتيد سطوح عالي و خارج حوزه علميه قم با حضور آيت الله صافي گلپايگاني

به گزارش خبرگزاری رسا، همزمان با فراسیدن عید بزرگ مبعث حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله، اجتماع بزرگ اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در محضر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دفتر وی تشکیل شد.



وی ضمن تبریک مبعث پیامبر گرامی اسلام، خطاب به اساتید محترم تصریح کرد: امیدوارم که همه شما تحت توجهات حضرت ولیّ عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف باشید و بتوانید در این زمان، وظایفی که بر عهده روحانیت است را به نحو احسن انجام دهید و بتوانیم طوری عمل کنیم که آن حضرت در همه حال از ما خوشحال و خشنود باشند.


وی با سنگین خواندن مسئولیت حوزه های علمیه در دنیای امروز، افزود: البته وظایف ما بسیار مشکل است. ما باید آماده باشیم؛ برای خدمت به دین و دفاع از حدود و ثغور آن.



در شرایط و اوضاع دنیای امروز، سنگین ترین وظیفه ها بر عهده حوزه است. روحانیت ما باید بیش از همه وقت، آماده به دفاع از دین و امر به معروف و نهی از منکر و ارشاد و هدایت مردم باشد.



وی  با اشاره به امتحانات و ابتلائات عصر غیبت بیان کرد: مطالب و اوضاع و احوال زمان غیبت و امتحاناتی که برای مؤمنین پیش می آید بسیار مهم است. همه باید مراقب باشیم از این امتحانات سربلند بیرون بیاییم و این احساس مسئولیت باید برای همه طلاب محترم؛ چه در حوزه علمیه قم و چه در حوزه های شهرستان ها وجود داشته باشد.

حضرت آیت الله صافی با تأکید بر حفظ اتحاد و همدلی در دفاع از حدود و ثغور اسلام تصریح کرد: همه طلاب و اساتید محترمی که دغدغه حفظ دین دارند باید آماده باشند. همه با هم و با اتحاد و همدلی باید برای این تهاجمی که به دین می شود خود را آماده کنند.

 

وی در بخش دیگری از بیانات خود با اعتراض به برخی مطالب مطرح شده در برخی روزنامه ها اضافه کرد: باید روحانیت آگاه باشد که چه کسی اینگونه به دین حمله می کند؟ چه کسی باید جوابگوی این تهاجم ها باشد؟ این حرف های نامربوط زده می شود و هیچ کس هم حرفی نمی زند.

 

نمی شود هیچ کار نکرد و کم کم شاهد از بین رفتن ارزش های دینی بود. همه آقایان باید احساس کنند که مسئولیت بزرگی بر عهده آنان است. خدا می داند حقیر گاهی اوقات از سنگینی مسئولیت و حمله هایی که به دین می شود خواب ندارم. همه باید به فکر حفظ دین و مرزهای عقیدتی باشیم.



این مرجع تقلید در بخش پایانی این دیدار با شکوه، با قدردانی مجدد از اساتید حاضر در جلسه، یادآورشد: هدف همه ما باید کسب رضای حضرت ولی عصر علیه السلام باشد و این هدف جز با امر به معروف و نهی از منکر در مقام حفظ دین محقق نمی شود. حقیر از خداوند می خواهم شما عزیزان را در وظایفی که بر عهده گرفته اید موفّق بدارد و از شما هم التماس دعا دارم.

در ابتدای این دیدار چند تن از اساتید حوزه علمیه قم به ایراد سخنرانی پرداختند و مطالبی درباره امامت و ولایت و نقش آن در پیشبرد اهداف متعالی اسلام بیان کردند. /924/د102/ج

ارسال نظرات