۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۲۰۷۵۷۱
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

مهر ورزی راهبرد پیامبر برای پیشبرد احکام دین در مقوله های فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مهرورزی و پذیرش فرهنگ ها را همگام با رعایت اصول و احکام اسلامی از راهبردهای پیامبر برای گسترش فرهنگ اسلامی در جامعه مسلمانان عنوان کرد.
 مبعث پيامبر(ص)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران با بیان این که همزمان با عید مبعث خراسان جنوبی میزبان گردهمایی بزرگ علمای شیعه و سنی در راستای تبیین راهبردهای فرهنگی پیامبر برای انتشار اسلام در جامعه بود، گفت: با توجه به شور و مشورت های انجام شده مهرورزی و مدارا با فرهنگ های مختلف و گسترش فرهنگ اسلامی همگام با پذیرش تفاوت های قومی و قبیله ای مهم ترین راهبرد پیامبر از سوی علمای شیعه و سنی شد و تصویب شد این بعد از زندگی پیامبر(ص) به طور ویژه برای عامه مردم تبیین شود.

 

وی افزود: با بعثت پیامبر(ص) جامعه بشری از حالت قومی و قبیله ای و از جاهیلت محض خارج شد و وارد مرحله جدیدی از تمدن سازی شد.

 

امام جمعه بیرجند با بیان این که ریشه تقویت تمدن اسلامی در وحدت مذهبی خلاصه می شود، گفت: تنها روشی که می توان دین مبین اسلام را در جامعه جهانی گسترش داد و رسالت واقعی دین اسلام را برای مردم دنیا بیان کرد وحدت مذهبی و مهرورزی نسبت به سایر مردم است.

 

حجت الاسلام و المسلمین رضایی بیرجندی با بیان این که پیامبر(ص) با استفاده از خوش قلبی و خوش رویی عده زیادی از مردم را به دین اسلام دعوت کردند، گفت: خشونت طلبی و تجاوز و آدم کشی هیچ جایگاهی در سیره زندگی رسول الله ندارد.

 

وی با بیان این که رسانه ها مهم ترین نقش را در افزایش وحدت اسلامی در جامعه دارند، گفت: متاسفانه بعضی از رسانه ها با در پیش گرفتن راه تعصب و تندروی به دنبال ایجاد اختلاف مذهبی و از بین بردن وحدت مردم هستند.

 

امام جمعه بیرجند با بیان این که نشست علمای شیعه و سنی دستاوردهای بسیار خوبی داشته است، گفت: افزایش وحدت در استان یکی از نتایج مهم این گردهمایی است.

 

وی با بیان این که مشکلات و آسیب های فرهنگی زیادی در سطح استان وجود دارد، گفت: مسؤولان استانی و رسانه ها باید سعی کنند با همکاری هم این مشلات را در جهت افزایش سطح زندگی مردم بر طرف کنند.

 

امام جمعه بیرجند همچنین از رسانه های استان درخواست کرد نسبت به مضوعات دینی حساس باشند و در این حوزه تنها به انعکاس اخبار قناعت نکرده و زبان مردم باشند و از مسؤولان حس مطالبه گری داشته و مشکلات مردم را به گوش آنها برسانند.

 

حجت الاسلام و المسلمین رضایی بیرجندی با توجه در پیش بودن ایام ماه مبارک رمضان از رسانه ها درخواست کرد اطلاع رسانی خود را در این ماه و در ماه جاری در مقوله دینی و سبک زندگی اسلامی بیشتر کرده و در حوزه فرهنگ جامعه به صورت تخصصی نظارت داشته باشند.

 

وی ضمن قدردانی از نعکاس اخبار رسانه ها در خصوص نماز جمعه، یادآور شد: اطلاع رسانی در حوزه دین نیازمند مطالعه زیاد است و خبرنگاران فعال در حوزه دین باید سعی کنند مطالعه و افق دید خود را در این زمینه گسترش دهند./968/پ202/ب

ارسال نظرات