۰۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۲۰۷۷۶۴
چند خبر کوتاه از اصفهان؛

یادواره شهدای ایل بختیاری در شهرستان چادگان اصفهان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دبیر تشخیص مصلحت نظام با اشاره به رشادت های بختیاری ها در طول دفاع مقدس، گفت: بختیاری ها دلیرمردانی هستند که وفاداری به نظام اسلامی را همواره با افتخار اعلام و ثابت کرده اند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در یادواره سرداران و شهدای ایل بختیاری و یادبود شهیدان علی مردان خان و اسعد بختیاری که در روستای چهل چشمه چادگان برگزار شد، با اشاره به رشادت بختیاری ها در دوره های تاریخی مختلف بر برگزاری چنین یادواره هایی در دیگر مناطق کشور تأکید کرد.

دبیر تشخیص مصلحت نظام با اشاره به رشادت های بختیاری ها در طول دفاع مقدس، افزود: بختیاری ها دلیرمردانی هستند که وفاداری به نظام اسلامی را همواره با افتخار اعلام و ثابت کرده اند.

رسول زرگر پور، استاندار اصفهان، هم با بیان این که بختیاری ها در دوران دفاع مقدس کارنامه درخشانی داشتند، گفت: اصالت ایرانی بختیاری ها و ایمان و اعتقاد اسلامی آنان در طول تاریخ مجاهدت، ایثار و پایمردی در راه دفاع از اسلام و حراست از مرزها را به همراه داشته است.

 لازم به ذکر است در این یادواره که در روستای چهل چشمه چادگان و با حضور عشایر و بختیاری های استان های اصفهان، لرستان، کهکیلویه و بویر احمد و خوزستان، برگزار شد، یاد 80 شهید بختیاری فریدن بزرگ گرامی داشته شد.

مادر شهید در خمینی شهر اصفهان منزل مسکونی خود را وقف کرد

حجت الاسلام رضا صادقی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه اصفهان گفت: خانم آقا بی بی فرهمند، مادر شهید حسین زاده، منزل مسکونی خود را به وسعت 300 متر وسه طبقه ساخت وقف کرد،

مدیر کل اوقاف و امور خیریه اصفهان ارزش ریالی این موقوفه را 7 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: امور قرآنی نیت این واقف است.

روپوش قبر مطهر حضرت ابوالفضل(ع) امروز به عتبات عالیات ارسال شد

داوود ترابی، رییس اداره بهزیستی شهرستان خمینی شهر گفت: این روپوش، هنر دستی  مددجوی بهزیستی این شهرستان است که به آستان حرم حضرت ابوالفضل (ع) تقدیم کرده است.

وی افزود: مهین شریفه، در مدت  یکسال، پارچه ترمه ای را با ملیه ی مزین به آیات سوره الرحمن هنرنمایی کرده تا روز میلاد حضرت ابوالفضل(ع)  بر روی مضجع شریفش نصب شود.

ترابی تصریح کرد: مواد اولیه به کار رفته در این روکش ،شامل سه کیلو گرم  ملیله، مروارید، سرمه ساده و تراش به رنگ طلایی  است.

رییس اداره بهزیستی شهرستان خمینی شهر  افزود: این اثر هنری به صورت برجسته به ابعاد دو  در یک  متر بر روی یک تکه پارچه ترمه طراحی و دوخته شده است./939/پ203/ب

ارسال نظرات