۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۲۰۸۴۶۷
معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی کردستان:

نیمه شعبان فرصتی برای تزکیه روح است

خبرگزاری رسا - در بین برادران اهل سنت شب تولد حضرت مهدی (عج) مقارن با نیمه شعبان، ملقب به لیله البرات است که این شب هم از آوازه خاصی برخوردار بوده و هم آن را فرصت خوبی برای انجام تزکیه نفس قلمداد می کنند.
گراميداشت نيمه شعبان در مرکز اسلامي انگليس

حجت الاسلام علی رستمی، معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، درباره فضایل ماه شعبان گفت: حضرت رسول (ص) فرموده‌اند که شعبان ماه من و مقدمه ایی برای ورود به ماه مبارک رمضان است و به همین خاطر سفارش به مناجات در ایام شعبانیه و روزه گرفتن در این ماه بسیار تأکید شده است.

 

وی همچنین با اشاره به فضائل بی شمار ماه شعبان افزود: این ماه با ولادت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل عباس، امام سجاد (ع)، حضرت علی اکبر و امام زمان (ع) مقارن شده است، لذا این ویژگی باعث شده که فضیلت های این ماه فزونی یابد و به عنوان فرصت بسیار خوبی برای بیان فضائل و ترویج سبک زندگی  اسلامی با توجه به سیره ائمه اطهار قرار بگیرد.

 

حجت الاسلام رستمی ادامه داد: در میان برادران اهل سنت شب تولد حضرت مهدی (عج) که مقارن با نیمه شعبان است، ملقب به لیله البرات است که این شب هم از آوازه خاصی برخوردار است و هم اینکه مردم اهل سنت آن را فرصت خوبی برای انجام تزکیه نفس قلمداد می کنند.

 

وی همچنین با اشاره به برگزاری برنامه های ویژه در این ماه اظهار داشت: یکی از برنامه های مورد نظر سازمان برگزاری محافل و مراسماتی در خصوص فضائل این ماه است که در آن به تبیین سبک زندگی اسلامی در راستای تقویت و الگو گیری از سیره ائمه خدا می پردازد.

 

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: همچنین در این زمینه اداره کل تبلیغات استان کردستان به برگزاری مراسمات و جشن های مختلفی با دعوت از فعالان قرآنی، فعالان فرهنگی، تشکلهای دینی در حوزه بانوان فرهیخته، اساتید حوزه گفتمان های دینی، هیئتهای مذهبی مبادرت می ورزد و از جوانان ارزشی و موفق نیز تجلیل به عمل می آورد.

 

وی تصریح کرد: همزمان با کل کشور به مناسبت نیمه شعبان در تمامی مساجد، تکایا و مجتمع های فرهنگی نور و همچنین شهرستان های استان مراسم جشن و سرور برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام رستمی برگزاری مسابقات سیره و زندگی، اعزام قریب 40 نفر از مبلغان جهت سخنرانی در این مراسمات را از دیگر برنامه های اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان عنوان کرد و در پایان بیان کرد: به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) در این ماه مسابقه 22 با موضوع زندگی حضرت امام و سبک زندگی اسلامی اجرا شد و با توزیع دفترچه های مسابقه در میان کسانی که به مرقد امام خمینی اعزام شده بودند به کسانی که پاسخ درست دادند جوایز نفیسی اهدا گردید./967/ت302/ی 

ارسال نظرات