۱۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۲۰۸۵۲۹
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز:

وحدت و انسجام ملت پشت سر انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امام خمینی (ره) همه مردم را از هر قوم و مذهبی با هم برادر می خواندند، گفت: شیعه، سنی، کرد، ترک، عرب، ترکمن و فارس همه در دیدگاه امام راحل با هم برادر بودند و شهروندان درجه یک و درجه دو معنا نداشت.
امام خميني(ره)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز، عضو خبرگان رهبری امروز در مراسم بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) با اشاره به نقش تربیتی امام خمینی (ره) در زمان های مختلف اظهار کرد:  وحدت و انسجام، همراهی و همدلی قومیت ها و پیروان مذاهب مختلف، برادری و برابری، وحدت حوزه و دانشگاه و حوزویان و دانشگاهیان، اهتمام در راستای پیشرفت کشور و عدم وابستگی به کشورهای ظالم و مستبد جهان، حفظ عزت و اقتدار ملی در مقابل سلطه طلبان، ایستادگی و پایمردی و تلاش در راستای ارتقاء عدالت اجتماعی از جمله آموزه های ناب امام خمینی (ره) به مردم ایران بود که بعد از گذشت سالها هنوز چراغ راه ملت ایران است.

 

وی با بیان این که امام خمینی (ره) همه مردم را از هر قوم و مذهبی با هم برادر می خواندند، گفت: شیعه، سنی، کرد، ترک، عرب، ترکمن و فارس همه در دیدگاه امام راحل با هم برادر بودند و شهروندان درجه یک و درجه دو معنا نداشت.

 

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز به توطئه های تفرقه افکن دشمنان برای ایجاد شکاف بین پیروان ادیان، مذاهب و اقوام اشاره و بیان داشت: این اقدامات با هدف ضربه به نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام می شود که به حمد الهی تا کنون با حفظ وحدت و انسجام ملت به اهداف خود نرسیده اند.

 

 

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به نقش رهبری مقتدارنه آیت الله خامنه ای به عنوان جانشین خلف امام راحل اشاره کرد و گفت: ملت ایران در سایه تبعیت از فرمایشات رهبری هر روز مسیر پیشرفت را طی می کند که این امر را می توان از عوامل ایجاد عزت و افتخار برای ایرانیان عنوان کرد.

 

وی از توهین مقامات آمریکایی به مسؤولان برخی کشورهای منطقه در زمان سفر به این کشورها خبر داد و گفت: این درحالی است که اقتدار ایران اسلامی مسؤولان کشورهای زورگوی غربی را پای میز مذاکره کشانده است به طوری که شاهد احقاق حق مسلم ایران توسط مسؤولان ایرانی باشند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: رهبری های مقام معظم رهبری در راستای خط مشی های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است که باید قدردان ایشان باشیم.

 

مراسم بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) بینانگذار کبیر انقلاب اسلامی در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، استاندار آذربایجان غربی، نمایندگان مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، مدیران دستگاه های اجرایی، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم ارومیه در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) حضور داشتند.

 

مداحی و نوحه خوانی با حضور مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از جمله برنامه های این مراسم عزاداری بود./936/پ202/ب

ارسال نظرات