۱۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۲۰۸۵۷۰
حجت الاسلام حسناتی:

بزرگداشت 15 خرداد حیاتی دوباره برای انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در نجف آباد با اشاره به سخن امیر کویت که رهبر معظم انقلاب را رهبر کل کشورهای اسلامی نامیده است، گفت: این سخنان نشان از قدرت و عظمت ایران در منطقه دارد که این گونه کشورهای حاشیه خلیج فارس را که خود دست نشانده کشورهایی چون آمریکا را هستند را به تکاپو انداخته است و به سوی ایران آمده اند.
حجت الاسلام حسناتي، امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، شب گذشته در مراسم بزرگداشت حماسه 15 خرداد که در مسجد جامع نجف آباد برگزار شد، حادثه 15 خرداد را اتفاقی مهم در صفحه تاریخ و اعتقادات مردم عنوان کرد و گفت: برای این که به جایگاه واقعی این روز پی ببریم باید ریشه های اعتقادی آن را بررسی کنیم که چرا امام این روز را عزای عمومی اعلام کردند.

وی به شهادت حدود 15هزار نفر در آن روز، که شهادت آنان تلنگری بر صفحه تاریخ بود اشاره کرد و افزود: در طول تاریخ میلیون ها نفر بر اثر جنگ های جهانی کشته شده اند ولی هیچ یاد و خاطره ای از آنها باقی نمانده است، ولی شهادت این سربازان انقلاب باید برای ابد زنده بماند.

حجت الاسلام حسناتی اصل حرکت انقلاب را همانند قیام اباعبدالله الحسین(ع) بیان کرد و گفت: حرکت امام حسین(ع) براساس یک نیت خالص و پشتوانه الهی شکل گرفت و این پشتوانه باعث شد در برابر دشمن اسلام به پا خیزند.

وی به نقش امام زین العابدین(ع) و حضرت زینب(س) در زنده نگه داشتن یاد شهدای کربلا اشاره کرد و بیان داشت: بعد از واقعه کربلا اگر پیام رسانان کربلا وجود نداشتند، این واقعه در دل تاریخ مدفون می شد و هیچ گاه به نسل های بعد منتقل نمی گردید و یادآوری این وقایع هم برای اصل دین و هم برای باقی ماندن اصل نهضت جزء لاینفک هر قیامی است.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد با بیان آیه «وَ اذْکُرُوا إِذْ أَنْتُمْ قَلیلٌ مُسْتَضْعَفُونَ فِی الْأَرْضِ تَخافُون»، ذکر و بیان اتفاقات مهم تاریخ را از مسائل مهم در آیات الهی بیان داشت و گفت: خداوند مکرر در آیات قرآن به یادآوری از قهرمانان تاریخ که در برابر جباران و اندیشه های باطل ایستادند، بیان می کند که این یادآوری ها سبب تشخیص راه حق از باطل خواهد شد.

وی درباره ذکر و یادآوری وقایع دوران انبیاء که قرآن به آن اشاره کرده است، گفت: این انبیاء دارای دو ویژگی عمده بودند، داشتن قدرت و داشتن بصیرت که نشان از قدرت و قوت اهل حق دارد و از ویژگی های دیگر ذکر شناخت ازرش ها و بیان آن است.

امام جمعه نجف آباد شناخت ارزش ها و عبرت گرفتن از تاریخ گذشتگان را مهم ترین دلیل عمده برای بیان این گونه وقایع عنوان کرد و افزود: انسان برای حیات ابدی به این دنیا فرستاده شده است و برای حیات پیدا کردن باید در زمره صالحین، صدیقین و یا شهداء وارد شویم تا به حیات طیبه به معنای واقعی کلمه برسیم که ذکر و یادآوری آنها هم چون ذکر خداوند عبادت است.

وی شناخت فکر و اعتقادات این سه دسته را وظیفه هر جویای حقی دانست و افزود: تا آنها را یاد نکنیم نخواهیم توانست به جامعه الهی دست یابیم و ذکر و یاد شهداء یکی از راه های رسیدن به جامعه الهی است.

حجت الاسلام حسناتی در ادامه درباره پیامدهای قیام 15 خرداد گفت: امام خمینی تهدید رژیم را به یک فرصت تبدیل کرد، حفظ و دفاع از خون شهداء را تکلیفی الهی دانست و خون این شهداء دستمایه ای برای به ثمر رسیدن یک انقلاب جهانی شد.

وی مهم ترین پیام خون شهداء را حفظ دین و آرمان های نظام اسلامی دانست و افزود: خداوند در قرآن بارها به این نکته اشاره کرده است که یاری گر مظلومان است که تحقق این وعده الهی را در طول این 50 سال که نظام جمهوری اسلامی به ثمر رسید، شاهد بوده ایم.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد در ادامه با اشاره به دیدار امیر کویت با رهبر معظم انقلاب در روزهای اخیر گفت: بعد از انقلاب دشمن به شکل های مختلف هم چون تهدید، تحریم به دنبال نابودی این نظام و اعتقادات دینی مردم بوده است، ولی همین کارشکنی ها علیه ایران سبب شد تا جهان خود به سوی تشیع روی آورد و به دنبال تحقیق درباره آن باشد.

وی با اشاره به سخن امیر کویت که رهبر معظم انقلاب را رهبر کل کشورهای اسلامی نامیده است، بیان داشت: این سخنان نشان از قدرت و عظمت ایران در منطقه دارد که این گونه کشورهای حاشیه خلیج فارس را که خود دست نشانده کشورهایی چون آمریکا را هستند را به تکاپو انداخته است و به سوی ایران آمده اند.

امام جمعه نجف آباد جایگاه 15 خرداد در تاریخ انقلاب ایران را هم چون بزرگداشت اربعین دانست و افزود: امام خمینی به خاطر دفاع از دین و آرمان های اسلام دست به قیام زدند و این مسأله ای است که جهانیان باید به آن پی ببرند که این قیام نه برای به دست آوردن پست و مقام که برای زنده نگه داشته شدن دین اسلام بوده است.

وی عزت، شرف، آزادگی، و استقلال را از پیامدهای این انقلاب برای مردم ایران دانست که باید تا ابد با برپا داشته شدن این وقایع زنده بماند که حیات و آزادگی یک ملت در گرو پاسداشت همین وقایع است./1306/پ202/ب

ارسال نظرات