۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۲۰۸۹۷۶
آیت الله موسوی جزایری:

جوانان سرمایه های ارزشمند کشور در مسیر رشد و اعتلای ایران اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری با بیان این که جوانان ایرانی ثابت کرده اند که می توانند بهترین الگو برای جهانیان باشند، اظهار داشت: جوانان ایرانی در هشت سال جنگ تحمیلی عاشقانه به جبهه می رفتند و عاشقانه آرزوی شهادت داشتند.
 آيت الله موسوي جزايري

آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، به یازدهم شعبان سالروز ولادت حضرت علی اکبر اشاره کرد و گفت: شباهت بی نظیر این جوان بنی هاشم به پیامبر اکرم(ص) از ویژگی های بارز وی بود.

امام جمعه اهواز با اشاره به وجود دو روایت پیرامون زمان ولادت حضرت علی اکبر تصریح کرد: یک قول وجود دارد که حضرت علی اکبر در سال 33 هجری متولد شده است و با این وجود آن حضرت در دواقعه عاشورا 27 ساله بوده.

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که با تکیه بر روایت اول، حضرت علی اکبر در زمان حیات امیرالمؤمنین(ع) متولد شده، گفت: از مسلمات تاریخ این است که تولد امام سجاد(ع) در تاریخ 38 هجری بوده است و با این وجود حضرت علی اکبر 5 سال از امام سجاد بزرگتر بوده است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به وجود روایتی دیگر در کتاب « السنه » مبنی بر تولد حضرت علی اکبر 2 سال پس از شهادت امیرالمؤمنین (ع) اظهار داشت: با این نقل قول تولد حضرت علی اکبر را باید سال 42 هجری قلمداد کرد و سن این حضرت در روز عاشورا را 18 ساله دانست.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نزدیک ترین و قوی ترین سند، روایت نخست است، خاطرنشان کرد: با این وجود باید فرزند بزرگ امام حسین(ع) را حضرت علی اکبر دانست.

امام جمعه اهواز با اشاره به تقارن روز ولادت حضرت علی اکبر و روز جوان در کشور اظهار داشت: این حضرت، نمونه جوانی آراسته به تمام فضائل اخلاقی بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اهمیت الگوبرداری جوانان از حضرت علی اکبر تصریح کرد: دوران جوانی باید با استحکام قوا همراه باشد.

جوانان شور جوانی خود را در مسیر اهل بیت هزینه کنند

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: در جوانی احساسات در حال بلوغ است و این دوران انسان دارای شور و نشاط خاصی است، و این شور باید در مسیر خدا و اهل بیت (س) هزینه شود.

آیت الله موسوی جزایری به داستان اصحاب کهف اشاره کرد و گفت: اصحاب کهف جوانانی صاحب مقام ، جوانمرد و خدا پرست بودند و به خاطر زندگی در دوران حکومت ظلم به دنیا پشت کرده و به خدا روی آوردند.

وی با اشاره به معنی واژه فتی اظهار داشت: این واژه به معنای جوانمردی است و این کلمه چند مرتبه در قرآن آمده است که یکی از آن ها زمانی است که خداوند داستان حضرت ابراهیم پیرامون شکستن بت ها را نقل می کند.

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که واژه فتی در منزلت حضرت علی (ع) از سوی جبرئیل نیز نازل شد، اظهار داشت: زمانی که حضرت علی (ع) در جنگ احد حضور داشت جبرئیل حدیث قدسی« لافتی الا علی لاسیف الا ذوالفقار » را بر پیامبر نازل کرد.

امام جمعه اهواز با بیان این که برخی جوانی را به بی بند و باری و هوس بازی تعبیر کرده اند و این امری غلط است، تصریح کرد: جوانی اگر در مسیر درست هدایت شود امثال معمار کبیر انقلاب امام خمینی تربیت می شوند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان به حضور جوانان در دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: بسیاری از جوانان ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی جوانی خود را در جبهه و زیر بمباران ها در راه دفاع از میهن و آرمان های نظام اسلامی فدا کردند.

جوانان ایرانی ثابت کرده اند که می توانند بهترین الگو برای جهانیان باشند

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که جوانان ایرانی ثابت کرده اند که می توانند بهترین الگو برای جهانیان باشند، اظهار داشت: جوانان ایرانی در هشت سال جنگ تحمیلی عاشقانه به جبهه می رفتند و عاشقانه آرزوی شهادت داشتند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه تصریح کرد: امروز نیز جوانان بسیجی جان بر کف، گوش به فرمان ولی فقیه خود هستند.

امام جمعه اهواز با اشاره به دیدار ماه های اخیر رهبری با بسیجیان اظهار داشت: تصاویر این دیدار خود گویا بود که بسیاری از این بسیجیان را جوانان تشکیل دادند؛ جوانانی که همچون پدران خود آماده اند تا خون خود را جهت تثبیت نظام اسلامی فد کنند.

ماجرای تذکر به جوانی که لباس های تنگ بر تن داشت

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که جاذبه های باطل در کنار جاذبه ها حق در کشور وجود دارد و برخی جوانان را منحرف می کند، خاطرنشان کرد: متأسفانه انسان این مدهای امروزی را که می بیند تأسف می خورد.

آیت الله موسوی جزایری به نقل خاطره ای در مورد تذکر به یک جوان اشاره کرد و گفت: فردی در شهر دیگری می خواست ما را به عنوان محافظ همراهی کند و لباس های مناسبی بر تن نداشت و بنده نیز خجالت می کشیدم که به او تذکر دهم.

وی در ادامه گفت: من به شخص دیگری گفتم که به او تذکر دهد که پوشیدن چنین لباس هایی زیبنده جوان اسلامی نیست، آن شخص نیز به جوان تذکر داد و جوان نیز این سخن را پذیرفت و به خانه رفت و لباس های مناسبی پوشید و دوباره به نزد ما آمد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: برای ما مشخص شد که اصلا آن جوان متوجه نبود و نمی دانست که پوشیدن چنین لباس های چسبانی قبیح و زشت است.

یکی از سبک های زندگی اسلامی، پوشش اسلامی است

امام جمعه اهواز با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر سبک زندگی اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از سبک های زندگی اسلامی لباس است که باید پوشش اسلامی بیش از گذشته مورد توجه جوانان قرار گیرد.

آیت الله موسوی جزایری بهه تهاجم فرهنگی غرب و برنامه های استکبار برای پوشش جوانان ایرانی اظهار داشت: متأسفانه چادر بانوان به مانتوهایی تنگ و چسبان به همراه آرایش های فریبنده تبدیل شده است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که پوشش زشت و زننده برخی از مردم درجامعه لکی ننگی را بر پیکره کشور به عنوان نظامی اسلامی وارد ساخته است، گفت: دشمنان نظام به وسیله ابزار خود از جمله ماهواره این ویروس ها را وارد کشور می کنند.

امام جمعه اهواز با اشاره به رهنمود های امام خمینی (ره) به حوانان اظهار داشت: معمار کبیر انقلاب فرموده است که جوانی که شهوت ران شود از کشور و خاک میهنش دفاع نخواهد کرد و سودی برای کشور نخواهد داشت.

مصوبات ستاد امر به معروف در مرحله عمل ذوب می شود

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به فعالیت های ستاد امر به معروف و نهی از منکر در استان خوزستان اظهار داشت: این ستاد جلسه هایی برگزار می کند و مصوباتی را نیز وضع می کند اما به مرحله عمل که می رسد تمام آن دستورات ذوب می شود.

وی با تأکید بر اهتمام مردم نسبت به وضع فرهنگی جامعه تصریح کرد: غرب می خواهد جوانان ایرانی شهوت ران شوند تا بتوانند از این طریق پایه های کشور را از لحاط علمی، فرهنگی، نظامی تضعیف کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که شهوت رانی به سبب آثار مخرب از مواد مخدر نیز به نوعی بدتر است، اظهار داشت: حکم اشاعه کنندگان فحشا و ابتذال در جامعه همانند حکم فروشندگان مواد مخدر است.

فروشندگان لباس های مبتذل اقدامی حرام و خلاف شرع انجام می دهند

امام جمعه اهواز با بیان این که فروشندگان لوازم و لباس های مبتذل و غیراسلامی اقدامی حرام و خلاف شرع انجام می دهند، گفت: لباس هایی که بر تن جوانان دیده می شود از بازارهای کشور تهیه شده اند و از این رو باید به فکر بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان سخنان خود تأکید کرد: متأسفانه میانگین وجود لباس های اسلامی نسبت به لباس های غربی و مبتذل در بازار بسیار بسیار کمتر است./9464/ت302/ب

ارسال نظرات