۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۲۰۹۳۸۶
آیت الله نمازی:

روحیه شهادت طلبی و ایثار باید بر جامعه اسلامی حاکم باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: جانبازان و ایثارگران یادگاران دوران جبهه و دفاع مقدس ‌که عضوی از اعضای بدن آنان مجروح است هرلحظ از زندگی آنان همراه با اجر است.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان،  ظهرامروز در دیدار با جانبازان و ایثارگران تأمین اجتماعی استان اصفهان با تبریک میلاد مبارک مهدی موعد به پیروان مکتب وحی و ولایت گفت: خداوند به برکت شب میلاد امام عصر به جانبازان دوران دفاع مقدس سعه صدر اعطا کند چرا که تحمل بیماری و نقص عضو کار دشواری است.  

 

 وی جانبازان را که افتخار حضور در دوران دفاع مقدس را داشته اند را مظهر معنویت و مقاومت و گذشت و خدا محوری دانست و گفت: جانبازان دفاع مقدس باید تلاش کنند تا روحیه دوران دفاع مقدس را که امروز در جامعه به فراموشی سپرده شده است باردیگر بر جامعه حاکم شود.

 

 وی با اظهار تاسف از حاکم شدن روحیه دنیا طلبی بر کشور که برخی افراد برای رسیدن به پست و مقام دنیا، آن را تکلیف شرعی و خود را اصلح تر از دیگران می دانند گفت: این روحیه با روحیه انتظار و فرهنگ در تضاد است چرا که اگر کار برای خدا باشد باید از خود محوری و غرور خارج شده باشید.

 

  عضو مجلس خبرگان یادآورشد: درسالی که توسط رهبر معظم انقلاب به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی مزّین شده است باید در عرصه خودسازی و سعه صدر تلاش نموده و با استفاده از مدیریت جهادی حاکم بر دفاع دوران مقدس برای تحقق فرهنگ و اقتصاد مقاومتی درکشور تلاش کرد.

 

 آیت الله نمازی‌ افزود: جمهوری اسلامی همواره طی 35 سال گذشته از سوی دشمن تهدید شده است و امروز نیز در اطراف کشور ایران اسلامی آتش و خون و شهادت است اما جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا و به برکت وجود ولایت که خیلی ها آن را نمی فهمند ویا نمی خواهند فهمند به عنوان جزیره ای امن و با ثبات در منطقه است.

 

 امام جمعه کاشان در ادامه سازمان تأمین اجتماعی را یکی از سازمان های خدمت رسان در نظام اسلامی دانست که بهترین‌خدمات را به افراد تحت پوشش خود می دهد.

 

 وی افزود: هیچ عبادتی بعد از عبادت خدا بالاتر از خدمت رسانی به بندگان خدا نیست، بنابراین قدر موقعیت و کار خود را دانسته و ضمن این که کار خود را با تمام وجود و قدرت انجام  می دهید یک لحظه کار مردم را به تأخیر نیاندازید که کار در تأمین اجتماعی عبادت است.

 

 امام جمعه کاشان با تأکید براستفاده از ظرفیت دولت الکترونیک برای خدمات رسانی آسان به مردم گفت: باید این امکان برای مردم فراهم شود تا برای انجام کارهای خود نیازی به مراجعه نداشته باشند و در خانه با استفاده ازکامپیوتر و اینترنت خدمات خود را دریافت کنند.

 

 وی‌ همچنین جانبازان و ایثارگران را مظهر مظلومیت شیعه دانست و یادآورشد: از آغاز بعثت پیامبرتا به امروز شیعه مظلوم واقع شده است و بعد از پیامبر نیز با عوض کردن مسیر و ادامه آن تا دوران بنی امیه و بنی عباس به طول انجامید تا این که 35 سال قبل که خداوند به دست طلبه مجاهدی از سلاله پیامبر اکرم(ص) به نام امام خیمنی(ره)و  به برکت اهل بیت(ع) ادامه حکومت سلاطین و امپراطوری در ایران متوقف و پرونده حکومت سلاطین برای همیشه مختومه شد تا شرایط جدیدی و حکومتی بر پایه قرآن و شریعت و مکتب اهل بیت(ع) در ایران آغاز شود.

 

 آیت الله نمازی افزود: تشکیل حکومت اسلامی در ایران نیز به دلیل اعتقاد بر ولایت و رهبری وآرمان های اسلامی مورد غضب اسرائیل و آمریکا قرارگرفت تا برای مقابله با نظام اسلامی دست به توطئه بزند.

 

 امام جمعه کاشان گفت: قصد و هدف امام راحل از تأسیس حکومت اسلامی اجرای احکام الهی و قرآن و شریعت در جامعه بود که پذیرش چنین حکومت و نظامی توسط  استکبار جهان که درتضاد با اهداف استکباری آنان بود غیرممکن بود.

 

 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درادامه اجرای ضعیف احکام اسلامی را با روح اسلام در تضاد دانست و گفت: امروز با وجود در دست داشتن حکومت اسلامی اما توان و جرأت برای انجام وظیفه الهی فراموش شده امربه معروف و نهی از منکردر جامعه اسلامی و حکومت اسلامی وجود ندارد.

 

 آیت الله نمازی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی شرایط جدیدی برای نظام فراهم شد به طوری که امروزگرایش جوانان به اسلام درکشور، منطقه وجهان غرب مشهود است به طوری که نسل جوان اروپا در جستجوی فهم اسلام است و این سؤال برایش مطرح است که اسلام چه قدرتی است که توانسته به تنهایی در برابرهمه ابرقدرت های جهان ایستادگی کند.

 

عضو مجلس‌خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به حوادث اخیر پاکستان و حمله به فرودگاه این کشور و همچنین جنایات روز گذشته گروه تروریستی داعش در عراق گفت: گروه تروریستی داعش طی دو روز گذشته صدها نفر از مسلمانان و شیعیان را کشته و مجروح نموده و ضمن بی خانمان کردن صدها هزار نفراز مردم مسلمان این کشور،کنترل چهار استان عراق را در دست گرفته است.

 

 وی ازهم پاشیدگی و به هم ریختگی جهان را یکی از نشانه های ظهورامام زمان(عج) دانست وگفت: دنیا آرام آرام به سمت و سوی شرایط جدیدی حرکت می کند و در روایات است که قبل از ظهور منطقه خارومیانه دچار آشوب و هرج و مرج می شود به طوری که صبح یکی حاکم می شود و شب یکی دیگر حکومت را به دست می گیرد و قدرت حاکمان منطقه مانند توپ فوتبالی می شود که لحظه ای در زمین خودی و لحظه دیگر در زمین حریف است.

 

 عضوجامعه مدرسین حوزه علمیه قم عبادت را بهترین فرهنگ انتظار دانست و با اشاره به این که ماه شعبان ماه استغفار و پاکی و دوری ار گناهان و آماده شدن برای انتظار است گفت: پیامبر اسلام می فرماید بهترین اعمال عبادت امت و آماده شدن برای ظهور فرزندم امام زمان است./1307/پ201/ب

ارسال نظرات