۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۲۱۱۵۳۷
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

دولت و ملت عراق توانایی مقابله با داعش را دارند

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و مردم عراق قابلیت و توان این را دارند که در برابرگروهک داعش از خود دفاع کنند اما به هر حال اگر از ایران درخواست کمک شود مساله در شورای عالی امنیت ملی مطرح می شود.
عباسعلي منصوري

عباسعلی منصوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، گفت: گروهک داعش همچون گروه های تروریستی القاعده، طالبان، وهابیت و بهائیت توسط سرویس های اطلاعاتی غربی تاسیس و از سوی آنها حمایت می شود.

وی افزود: اقدامات این گروهک تروریستی در عراق برای ایجاد نفاق و تفرقه بین مسلمانان شیعه و سنی در این کشور و بیشتر برای تزلزل در مردم و دولت مردمی نوری مالکی است که با هوشیاری مرجعیت شیعه در عراق و بسیج عمومی در عراق تمامی نقشه های آنها نقش بر آب شده است و آنها به شدت متزلزل و ضعیف شده اند و تمامی اهداف شومی که داشتند خنثی شده است.

نماینده مردم شهرستان کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که آینده گروهک تروریستی داعش به غیر از شکست و نابودی چیز دیگری نخواهد بود، افزود: گروهک تروریستی داعش نیز به سرنوشتی دچار خواهد شد که پیش از این برای گروهک های تروریستی القاعده و طالبان رقم خورده است.

منصوری گفت: در حال حاضر دولت عراق باید هوشیارانه سعی کند مناطقی را که در تصرف داعش است به محاصره خود در آورد اما پیش از آن باید خطوط ارتباطی بین آنها و حامیان خارجی آنها را قطع کند.

 به گفته وی، اگر این اقدامات انجام شود با این بسیج عمومی و با این انگیزه ای که مراجع دینی ایجاد کردند به غیر از نابودی، سرنوشت دیگری را نمی توان برای گروهک تروریستی داعش متصور شد.

 عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که هیچ خطری از سوی گروهک تروریستی داعش متوجه ایران نیست، یاد آورشد: هرچند هدف اصلی کشورهایی که گروهک تروریستی داعش را به وجود آوردند ضربه زدن به ایران است اما خود داعش کوچکتر از آن است که بتواند حتی با یکی از گردان های ما مقابله کند.

 عباسعلی منصوری گفت: اگر آنها نظر سوئی نسبت به جمهوری اسلامی ایران داشته باشند ما نیز بر اساس تاکتیک های نظامی کشورهای پشتیبان آنها را خواهیم زد و حتما به سراغ کشورهای پشتیبان گروه تروریستی داعش خواهیم رفت.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به این که مردم عراق قابلیت و توان این را دارندکه در برابر این گروهک از خود دفاع کنند و دلیلی وجود ندارد که ایران وارد مسائل کشور عراق شود، افزود: اگر دولت و ملت عراق در هر زمانی از دولت و ملت ایران در خواستی داشته باشند موضوع در شورای امنیت ملی مطرح و هر تصمیمی که شورای امنیت ملی بگیرد همان عملی خواهد شد./1307/ت302/ج

ارسال نظرات