۲۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۲۱۲۷۷۸
امام جمعه قم:

صهیونیست‌ها و داعش دو لبه قیچی برای نابودی اسلام هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با بیان این‌که اعتدال به معنای جلوگیری از کارهای افراد مؤمن که به سبب احساس وظیفه انجام می‌دهند نیست، گفت: این صحیح نیست که برخی از مسؤولان به بهانه اعتدال، نیروهای مؤمن که مدافعان حقیقی و اصلی اسلام هستند را کنار بگذارند.
سخنراني سيدمحمد سعيدي امام جمعه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) در نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم که در حرم بانوی کرامت برگزار شد، با اشاره به دیدار مسؤولان با رهبر معظم انقلاب به توصیه‌های معظم له اشاره کرد.

وی گفت: تلاش شیطان و سلطه‌گران به ویژه آمریکا برای ایجاد خطای محاسباتی در میان مسؤولان کشور یکی از محورهای سخنان رهبر معظم انقلاب بود؛ خطای محاسباتی از بزرگترین خطاها بوده و سبب به هدر رفتن اراده و امکانات فرد در برابر تصمیمات اشتباه می‌شود.

امام جمعه قم با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب نادیده گرفتن عوامل معنوی، سنت‌های الهی و محصور ماندن در چارچوب مادیات را از خطاهای بزرگ محاسباتی دانست و خاطرنشان کرد: اعتقادات ما برگرفته از قرآن است، این را همه باید جدی گرفته و به بیگانگان دل نبندند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب به همه مسؤولان توصیه استفاده از فرصت‌ها را کردند؛ این‌که برخی می‌گویند نمی‌گذارند سخن خوبی نیست، در گذشته نیز برخی مسؤولان از این سخنان می‌گفتند، در حالی که همیشه فرصت برای خدمت است.

نباید به بهانه اعتدال نیروهای حقیقی انقلاب را کنار زد

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی تأکید کرد: مسؤولان باید تلاش کنند از حاشیه سازی پرهیز کرده و سران قوا نیز برای حل مشکلات مردم و حرکت رو به جلوی نظام جلسات مشترک و تبادل نظر داشته باشند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) با اشاره به حمایت قاطع رهبر معظم انقلاب از دولت بیان داشت: ایشان همه دولت‌ها را دارای نقاط مثبت و منفی دانسته و از همه افراد خواستند تا نقدهایی منصفانه، دلسوزانه، به دور از مچ‌گیری و اذیت رساندن به دولت داشته باشند.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری ضمن دفاع از شعار اعتدال فرمودند «اعتدال همان اسلام است»، اعتدال یعنی مقابله شدید با کفار، مهربانی با دوستان و انجام امر به معروف و نهی از منکر است، ایشان همچنین به کسانی که از شعار اعتدال سو استفاده می‌کنند تذکر دادند.

امام جمعه قم با بیان این‌که اعتدال به معنای جلوگیری از کارهای افراد مؤمن که به سبب احساس وظیفه انجام می‌دهند نیست بیان داشت: این صحیح نیست که برخی از مسؤولان به بهانه اعتدال نیروهای مؤمن که مدافعان حقیقی و اصلی اسلام هستند را کنار بگذارند.

رسالت اصلی حکومت دور کردن مردم از جهنم و رساندن به بهشت است

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در موضوع هسته‌ای ضمن حمایت از تیم مذاکره کننده فرمودند «آمریکا حق ندارد در مسائل هسته‌ای اظهار نظر کند، چرا که خود از دولت‌های استفاده کننده از سلاح هسته‌ای بوده و به صورت گسترده انبار کرده است».

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: ما نیز از خدا می‌خواهیم تیم مذاکره کننده را که در جبهه نرم برای دفاع از حق ملت تلاش و جهاد می‌کنند موفق کند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) با بیان این‌که دوری از دوزخ و رفتن به سوی بهشت افزون‌بر نیاز به اراده جدی مردم به کمک مسؤولان حکومت نیازمند است، اظهار داشت: رسالت مهم حکومت دور کردن مردم از دوزخ و رساندن آن‌ها به بهشت و برکاتش است وگرنه مردم مؤمن نسبت به امور دنیایی همانند آخرت دغدغه ندارند.

آیت‌الله محمدی گیلانی همواره یار ولایت و مدافع انقلاب بود

وی تصریح کرد: از مسؤولان نظام و مخاطبان رهبر معظم انقلاب نیز انتظار عمل به تمام مطالبات ایشان را داریم، چرا که سعادت ملت و دولت ما عمل به رهنمودهای رهبری است.

امام جمعه قم ضمن تسلیت رحلت آیت‌الله محمدی گیلانی وی را از خدمتگذاران به نظام و انقلاب دانست و گفت: این عالم ربانی در تمام عرصه‌ها خدمت به اسلام، نظام و رهبری با تمام توان، قدرت و قاطعیت عمل کرد.

وی افزود: آیت‌الله محمدی گیلانی همواره یار ولایت بوده و در سنگر انقلاب بود، ایشان جز خدا ملاحظه هیچ فردی حتی بستگان خود را در پیاده کردن قوانین و احکام الهی نداشت.

صهیونیست‌ها و داعشی‌ها دو لبه قیچی برای نابود اسلام هستند

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) با تبریک سالروز ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع) بخشش و جود را از صفات بارز این امام همام خوانده و خواستار کمک به نیازمندان و فقرا شد، اظهار داشت: امام مجتبی(ع) افزون‌بر کمک‌های مستمر کمک‌های نوبتی و مقطعی نیز داشتند.

وی تصریح کرد: ما نیز افزون‌بر کمک به فقرای کشور باید به فکر فقرای دیگر کشورهای مسلمان نیز باشیم؛ در این ایام مسلمانان غزه مورد تعرض آتش خشم و کینه صهیونیست‌ها قرار گرفته‌ و با دهان روزه در خون می‌غلتند، مجامع بین‌المللی نیز هیچ اقدامی را انجام نمی‌دهند.

امام جمعه قم تأکید کرد: امروز در کشورهای منطقه صهیونیست‌های غاصب همراه با گروه‌های سلفی و داعشی دو لبه یک قیچی را تشکیل داده و به جان مسلمانان افتادند، در حالی که هیچ داعشی یهودی را نمی‌کشد و هیچ یهودی داعشی را نمی‌کشد، بلکه هر دو دست به دست هم داده و به جان مسلمانان افتادند.

وی یادآور شد: صهیونیست‌ها در فلسطین یک نوجوان را زنده زنده آتش می‌زنند، داعشی‌ها نیز در مقابل چشمان والدین کودکان را سر می‌برند، از این‌رو مسلمانان باید از هر طریقی می‌توانند کمک خود را به این مظلومان برساند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) با اشاره به خطر پیری جمعیت و کاهش نسل فرهنگ‌های مهاجم، هوس‌‌‌ها و راحتی‌ها را عاملی برای کاهش جمعیت دانسته و خواستار ارائه تسهیلات لازم، محکم کردن پایه‌های ازدواج، جلوگیری از طلاق، سقط جنین و افزایش مشوق‌های لازم از سوی دولت و خیرین شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به فاجعه خونین مشهد مقدس خواستار حفظ عفاف و حجاب شد، بیان داشت: به حرمت چادر حضرت زهرا(س) نیز شده باید با توطئه دشمنان و غارتگران عفاف و حجاب غیرتمندانه برخورد و مبارزه کرد./993/201/ج

ارسال نظرات