۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۲۱۳۳۲۴
رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان:

موقوفه 35 میلیارد ریالی دبیر صنایع به موقوفات کاشان اضافه شد

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان، گفت: موقوفه دبیر صنایع در محل کلانتری سابق در خیابان اباذر کاشان تخلیه و به جمع موقوفات کاشان اضافه شد.
حجت الاسلام محسن ضيايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محسن ضیایی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران یکی از اقدامات مهم اخیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان را تخلیه موقوفه دبیر صنایع در این شهرستان اعلام کرد و گفت: این موقوفه به متراژ یک هزار و 684 مترمربع در محل کلانتری سابق در خیابان اباذر که حکم تخلیه آن در سال 91 صادر شده بود در 17 تیرماه جاری تخلیه این موقوفه انجام شد.

 

وی خاطرنشان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان در نظر دارد این موقوفه را با مشارکت بخش خصوصی به مجموعه ای پردرآمد تبدیل کند تا درآمد حاصل از آن را برای مداوای بیماران نیازمند هزینه شود.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان ارزش ریالی این موقوفه را 35 میلیارد ریال اعلام کرد و یاد آور شد: نیات موقوفه در زمینه دارو درمان و کمک به بیماران نیازمند است که درآمد این موقوفه در راه نیت واقف هزینه خواهد شد.

 

حجت الاسلام ضیایی همچنین از دو وقف جدید دیگر از ابتدای سال جاری تا کنون در شهرستان کاشان خبر داد و افزود: موقوفه ای به متراژ 177 متر مربع در شهرک ناجی آباد همچنین موقه ای به مساحت 395 مترمربع در میدان 15 خرداد شهرستان کاشان از سوی خیرین این شهرستان وقف شده است.

 

وی ارزش ریالی این وقف جدید را 8 میلیارد ریال اعلام کرد و یاد آورشد: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان در نظر دارد در این وقفیات کانون های فرهنگی، مساجد، حسینیه و دیگر موارد مورد نیاز این دو مجموعه را احداث نماید.

 

حجت الاسلام ضیایی در ادامه از کسب رتبه نخست شهرستان کاشان در استان و کشور به لحاظ تعداد امامزادگان خبرداد و گفت: شهرستان کاشان دارای 127 بقعه متبرکه است که به لحاظ تعداد بقاع متبرکه، رتبه نخست در استان اصفهان و کشور را دارد.   

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان یاد آورشد: در سال گذشته 60 میلیارد ریال برای ساخت و ساز بقاع متبرکه در شهرستان کاشان هزینه شده است.

 

وی در ادامه ادامه فعالیت های عمرانی در بقاع متبرکه شهرستان کاشان را نیازمند 4 میلیارد ریال تسهیلات دانست و اظهارامیدواری کرد با رویکردی که سازمان اوقاف و امور خیریه کشور دارد این میزان وام به شهرستان کاشان اختصاص داده شود.   

 

حجت الاسلام ضیایی همچنین از اجرای طرح ملی امامزاده سلطان علی بن محمد باقر(ع)در مشهد اردهال کاشان خبرداد و گفت: هیات امنای جدید این امامزاده واجب التعظیم منصوب شده و طرح های عمرانی و ساخت و ساز این امامزاده در مشهد اردهال کاشان با مشارکت خیرین این شهرستان در دست اجرا است.

 

لازم به توضیح است، شهرستان کاشان با بیش از 7 هزار رقبه موقوفه و بیش از 450 امامزاده و عالم در 126 بقعه متبرکه است که از این تعداد یکصد بقعه متبرکه،52 آب انبار، 20 آرمگاه،3 حسینیه، 2 قدمگاه و 2 مسجد توسط اداره اوقاف و امور خیریه کاشان اداره می شوند. /1307/پ202/ب4

ارسال نظرات