۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۲۱۳۴۳۱
مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی خبر داد:

برگزای مراسم احیای شب‌های قدر در بیش از ۴۰ امامزاده شاخص خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که در شب های قدر امام زادگان خراسان جنوبی آماده میزبانی از روزه دار و شب زنده دارن هستند، گفت: مراسم احیای شب‌های قدر در بیش از ۴۰ امامزاده و بقعه متبرکه شاخص خراسان جنوبی برگزار می‌شود.
ماه و محراب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که مراسم احیای شب های قدر در بیش از 40 امام زاده شاخص خراسان جنوبی برگزار می شود، گفت: امامزادگان سید محمد و سید ابراهیم(ع) در فردوس، امامزاده سید کریمشاه(ع) روستای کریمو در سرایان، امامزاده عبدالله(ع) روستای کارشک خضری، امامزاده زید بن موسی(ع) در شهرستان قائن، امامزاده سیدنا الحسین(ع) در نهبندان، امامزاده محمد بن اصغر(ع) روستای هوگند در بشرویه، امامزاده علی(ع) دیهوک طبس از جمله امامزادگانی هستند که مراسم احیای شب‌های قدر با حضور مبلغان برجسته در آنها برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: همزمان با برگزاری مراسم احیای شب قدر در امامزادگان استان، آستانه امام زادگان شهدای باقریه در شب قدر در شهر بیرجند میزبان روزه داران بوده و پس از برگزاری مراسم احیای شب قدر مراسم سحری در آستانه این امام زادگان برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی با بیان این که سخنران ویژه مراسم شب قدر در آستانه امام زادگان باقریه حجت الاسلام حسینی اراکی است، گفت: حجت الاسلام اراکی در آستانه امام زادگان باقریه در خصوص اخلاق اسلامی و سبک زندگی اسلامی برای مردم سخنرانی خواهند کرد.

 

حجت الاسلام گرایلی با بیان این که مراسم احیای شب‌های قدر در امامزادگان استان از ساعت 22 تا 2 بامداد با برنامه‌هایی از جمله سخنرانی، مداحی، قرآن بر سرگرفتن و خواندن دعاهای مختلف برگزار خواهد شد، ابراز کرد: در تمامی امام زادگان استان سرویس رفت و آمد و مراسم سحری برای شرکت کنندگان رد نظر گرفته شده است.

 

وی همچنین از توزیع بسته های فرهنگی با محتوای سیره و سبک زندگی حضرت علی(ع) در آستانه امام زادگان استان خبرداد و گفت: همزمان با مراسم شب های قدر بیش از 100 مبلغ برجسته در آستانه امام ازدگان و بقاع متبرکه استان برای مردم سخنرانی خواهند کرد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری مسابقات نقاشی و کتاب خوانی با محوریت سبک زندگی امیر المؤمنین(ع) برای جوانان و نوجوانان شرکت کننده در طرح نشاط معنوی، اظهار داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی سعی دارد در قالب کتاب های جیبی و کوتاه بخشی از رندگی حضرت علی(ع) را متناسب با نیاز جوانان و نوجوانان همزمان با سالروز شهادت این امام همام به آنها معرفی کند.

 

حجت الاسلام گرایلی همچنین از تشکیل هیأت های عزاداری همزمان با سالروز شهادت حضرت علی(ع) در امام زادگان و بقاع متبرکه خراسان جنوبی خبرداد و گفت: مراسم ویژه ای همزمان با سالروز شهادت حضرت علی(ع) در امام زاده حسین بن موسی الکاظم شهرستان طبس و آستانه بی بی زینب خاتون خواهر بزرگوار امام رضا(ع) برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان این که شب های قدر بهترین فرصت های برای طلب بخشش در زندگی انسان از خداوند است، گفت: انسان باید از لحظه به لحظه شب های قدر برای طلب مغفرت از خداوند استفاده کند زیرا ممکن است انسان هرگز نتواند دوباره همچنین فرصتی را در زندگی به دست آورد. /968/پ202/ب4

ارسال نظرات