۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۲۱۴۱۸۵
حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی:

قارون های وابسته به استکبار چالش جدی برای جهان اسلام هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس جامعه المصطفی العالمیه با بیان این‌که روز قدس و حمایت از مظلومان فلسطین مورد تأکید امام، رهبری و مراجع تقلید است، گفت: امیدواریم در قدس مردم جهان با حضور خود سبب تقویت مقاومت مردم مظلوم فلسطین شوند.
حجت‌الاسلام و المسلمين اعرافي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی رییس جامعه المصطفی العالمیه امروز در مسجد مدرسه حجتیه مجتمع آموزش عالی فقه، با تشکر از حضرت آیت‌الله سبحانی به خاطر برگزاری درس تفسیر، گفت: از رسانه ملی و خبرگزاری‌ها که در انکعاس این جلسات اهتمام داشتند نیز تشکر می‌‌کنم.

وی بر ضرورت استفاده از دهه آخرت ماه مبارک رمضان تأکید کرد و ابراز داشت: توصیه‌های فراوانی بر استفاده از دهه آخر ماه مبارک رمضان شده و این دهه دارای بعد عبادی، فرهنگی و اجتماعی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی با اشاره به برکات برگزاری جلسات قرآن در ماه رمضان، ابراز کرد: جلسات قرآن نمادی از بعد معرفتی، دانشی و بینش افزایی است که مراجع تقلید نیز در آن نقش آفرین هستند.

رییس جامعه المصطفی العالمیه با بیان این‌که جامعه المصطفی حوزه‌ای است که دروازه‌های معرفت را در دل‌‌های مشتاقان جهان باز می‌کند، اظهار کرد: با بهره مندی از مراجع تقلید باید معارف الهی را به سوی جهانیان بگشاییم.

وی در ادامه بر ضرورت حضور پر شور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس تأکید کرد و گفت: امسال روز جهانی قدس با حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به غزه مصادف شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی با اشاره به چالش‌های پیش روی جهان اسلام، ابراز کرد: یکی از چالش‌های امروز جهان اسلام مزدوران و قارون‌های وابسته به قدرت‌های استکباری هستند که ملت‌های مظلوم را تحت فشار قرار می‌دهند.

رییس جامعه المصطفی العالمیه تکفیری ها را از دیگر چالش های جهان اسلام خواند و افزود: این گروه‌ها مغرضانه و برخی نیز جاهلانه میدان مبارزه با مستکبران را تغییر داده و مصیبت‌های بزرگی را برای جهان اسلام به وجود آورده‌اند.

وی ادامه داد: غفلت عمومی جهان اسلام از دیگر آسیب‌هایی است که سبب شده عمق جنایت‌های استکبار جهانی در انظار عمومی مشخص نباشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی با بیان این‌که استکبار جهانی و نظام سلطه از دیگر چالش‌های امروز ما است، ابراز کرد: متأسفانه امروز سازمان‌های بی خاصیت بین‌المللی در برابر جنایت‌های استکبار جهانی به وظیفه خود عمل نکرده و سکوت اختیار کرده‌اند.

رییس جامعه المصطفی العالمیه تأکید کرد: حاصل این معضلات و چالش‌ها مصیبت‌هایی است که امروز در جهان اسلام به ویژه راجع به مردم غزه شاهد آن هستیم.

وی با بیان این که متأسفانه برخی در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه سکوت می‌کنند، ابراز کرد: این افراد به خاطر کوتاه اندیشی و غرض ورزی این گونه اقدامات را انجام داده و در برابر ظلم و ستم علیه مردم مظلوم جهان سکوت می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی تصریح کرد: در روز جهانی قدس همه امت با ندای بلند و بر اساس گفتمان انقلاب اسلامی باید در صحنه حاضر شوند.

رییس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به گفتمان امام، رهبری و انقلاب اسلامی راجع به قضیه فلسطین، گفت: مراجعه به آرای فلسطینیان و مقاومت در برابر اسرائیل غاصب گفتمان انقلاب اسلامی درباره مسأله فلسطین است.

وی با بیان این‌که روز قدس و حمایت از مظلومان فلسطین مورد تأکید امام، رهبری و مراجع تقلید است، افزود: امیدواریم در روز قدس مردم جهان با حضور خود سبب تقویت مقاومت مردم مظلوم فلسطین شوند./927/پ202/ج

ارسال نظرات