۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۲۱۶۱۰۱

سه قطعه زمین زراعی وقف حوزه های علمیه خوی شد

خبرگزاری رسا ـ سه قطعه زمین زراعی به ارزش یک میلیارد ریال وقف توسعه، مرمت و هزینه های جاری حوزه های علمیه خوی شد.
رييس اداره اوقاف و امور خيريه خوي

حجت الاسلام مقصود محمودی، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه خوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، از ثبت سه وقف جدید خبر داد و افزود: این موقوفات سه قطعه زمین زراعی به ارزش یک میلیارد ریال است که از سوی واقف خیر اندیش ولی نور محمدی وقف حوزه های علمیه خوی شد.

 

وی اظهار کرد: توسعه، مرمت و هزینه های جاری حوزه های علمیه خوی از جمله نیت واقف است.

 

حجت الاسلام محمودی با بیان این که با ثبت این سه قطعه زمین زراعی، تعداد موقوفات جدید خوی در سال جاری به هشت مورد رسید، خاطرنشان کرد: در چهارمین ماه از سال جاری دو برادر خیر خویی دو قطعه زمین وقف کردند.

 

و ی افزود: 75 متر مربع زمین است که از سوی ولی طالبی و 75 متر مربع زمین از سوی علی طالبی برای احداث دو خانه عالم وقف شد.

 

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه خوی تصریح کرد: دو باب خانه مسکونی به متراژ 200 و 180 و یک قطعه زمین به متراژ 300 متر مربع از جمله وقف های ثبت شده در روزهای ابتدایی سالجاری است.

 

حجت الاسلام محمودی کمک به مساجد، کمک به مسجد جامع روستای بولاماش خوی همچنین کمک به بیماران صعب العلاج و ایتام شهرستان خوی را نیت واقفان اعلام کرد.

 

وی با بیان این که در حال حاضر شهرستان خوی 650 موقوفه و پنج هزار و 600 رقبه دارد، اظهار کرد: نیت بیشتر واقفان توسعه، مرمت، احداث مسجد است.

 

حجت الاسلام محمودی علت افزایش وقف های جدید را اقدامات تبلیغی و ترویجی فرهنگ وقف از سوی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوی اعلام کرد و گفت: اجرای صحیح نیت واقفان و اعتماد سازی در بین مردم رغبت عمومی را در شهرستان خوی برای وقف اموالشان افزایش داده است./936/ت302/ب4

ارسال نظرات