۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۲۱۶۱۲۵

مولانا فضل‌الرحمن به عنوان رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان انتخاب شد

خبرگزاری رسا ـ پس از اینکه «مولانا محمد خان شیرانی» رهبر ارشد حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان از نامزدی خود انصراف داد، مولانا فضل‌الرحمن برای چهارمین دوره 3 ساله به عنوان رهبر این حزب انتخاب شد.
مولانا فضل‌الرحمن
 
به گزارش خبرگزاری رسا، مولانا فضل الرحمن بدون هیچ گونه مخالفتی پس از اینکه رهبر ارشد حزب «مولانا محمد خان شیرانی» از نامزدی خود انصراف داد، برای چهارمین دوره 3 ساله به عنوان رهبر حزب «جمعیت علمای اسلام» انتخاب شد.
 
 داون امروز در گزارشی با اعلام این خبر آورد: «مولانا عبد الغفور حیدری» پس از شکست «مفتی کفایت الله» سمت دبیر کل حزب جمعیت علمای اسلام را به دست آورد.
 
 در انتخاباتی که در شورای عمومی جمعیت علمای اسلام شاخه فضل در دبیرخانه استانی «خیبرپختونخوا» صورت گرفت و 500 عضو شورا در این انتخابات شرکت داشتند، مولانا حیدری از شاخه مولانا فضل 393 رای و کفایت الله 93 رای کسب کردند.
 
 مولانا فضل پیش از انتخاب مجدد در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: خواسته‌های «طاهر القادری» رهبر حزب «تحریک عوامی» خلاف قانون اساسی بوده و حزب وی با هر گونه اقدام غیر دموکراتیک مخالف است.
 
 رهبر حزب جمعیت علمای اسلام اظهار داشت: «عمران خان» رهبر حزب «تحریک انصاف» می‌تواند طرفدارانش را در اسلام‌آباد جمع کند اما این تجمع باید مسالمت‌آمیز باشد.
 
 به گفته منابع، مولانا شیرانی از بلوچستان نامزد بالاترین سمت در حزب بود اما رهبران ارشد وی را متقاعد به کناره‌گیری کردند.
 
 جمعیت علمای اسلام (شاخه فضل‌الرحمان) که در انتخابات پارلمانی پاکستان موفق به کسب 13 کرسی در مجلس ایالتی «خیبرپختونخواه» شد، یکی از موفق‌‌ترین احزاب مذهبی این کشور در کسب کرسی پارلمانی بوده است./988/ب102/د
ارسال نظرات