۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۲۱۷۶۶۵
استاد حوزه علمیه:

کلید سعادت بشر در فرهنگ مهدوی نهفته است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که سبک زندگی مهدوی همان سبک زندگی اسلامی و زندگی مهدوی همان انجام واجبات و ترک محرمات است، گفت: کلید سعادت بشر در فرهنگ مهدویت نهفته است.
 انتظار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام محمد مختاری، استاد حوزه و دانشگاه بیرجند، پیش از ظهر امروز در سلسله نشست های مهدویت و اثرات آن بر روندهای نظام جهانی با بیان این که یکی از وظایف مهم جامعه مهدوی محبت و دوستی با اهل بیت پیامبر(ص) است، گفت: در دوران غیبت واپسین پیشوای معصوم به سبب پنهان‌زیستی امام ممکن است عواملی انسان را از این وظیفه مهم دور سازد به همین دلیل زنده نگه اشتن یاد و ظهور ایشان در جامعه موجب پویایی نظام اسلامی می شود.

 

وی با اشاره به این که تمام امامان(ع) نور واحد هستند، افزود: دستورها و فرموده‌های ایشان نیز یک هدف را دنبال می‌کند بنابراین پیروی از هر کدام پیروی از همه آن‌ها است و در زمانی که یکی از آن‌ها در دسترس نیست دستورهای دیگران چراغ راه هدایت است.

 

استاد حوزه و دانشگاه بیرجند با بیان این که امام زمان(عج) عین الله و سرچشمه زندگی است و یاد او موجب زنده شدن نور حق در جامعه می شود ادامه داد: بهترین راهکار عملی برای برقراری ارتباط با این سرچشمه زندگی و نزدیکی به سبک زندگی مهدوی ادب حضور است و انسان زمانی می تواند به این ادب دست پیدا کند که همواره خود را در حضور امام زمان(عج) حس کرده و ایشان را ناظر بر کار های خود بداند.

 

حجت الاسلام مختاری با تاکید بر این که برخلاف سایر ادیان انتظار منتظر وظایف ویژه ای دارد، افزود: شخص منتظر به همه انسان ها کمک کرده و برای پیشرفت جامعه، رفع گرفتاری های مردم و کمک به محرومان در جامعه پیش قدم می شود.

 

وی با بیان این لازمه نهادینه کردن فرهنگ انتظار در جامعه نهادینه کردن سبک زندگی مهدوی است که کشور ما در نهادینه کردن سبک زندگی مهدوی پیشرفت زیادی داشته اما تا رسیدن به زندگی مطلوب حضرت ولی عصر (عج) باید تلاش کنیم.

 

 استاد حوزه و دانشگاه بیرجند با بیان این که سبک زندگی مهدوی همان سبک زندگی اسلامی و زندگی مهدوی همان انجام واجبات و ترک محرمات است، گفت: کلید سعادت بشر در فرهنگ مهدویت نهفته است.

 

حجت الاسلام مختاری با بیان این که تقویت پیوند قلبی با امام عصر و تجدید دائمی عهد و پیمان ازمهم ترین وظایف شخص منتظر است، ادامه داد: جامعه ای که در انتظار فرج روزها را سپری می کند در مقایسه با سایر جوامع در مراحل بالاتری از کمال خواهد بود.

 

وی با بیان این که مردم به صورت عملی و با همکاری یکدیگر باید بسترهای لازم برای ظهور را فراهم کنند، گفت: برای انتظار ما نباید چشم انتظار باشیم که دولت یا نهادهای فرهنگی فعالیت مهمی انجام دهند بلکه هر کدام از ما باید از خود شروع کرده و با خود سازی و حرکت در مسیر مهدویت زمینه تعجیل در فرج شویم زیرا هر کس اگر از خود شروع کند یک حرکت اجتماعی عظیم در جامعه شروع خواهد شد./968/پ202/ب4 

ارسال نظرات