۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۲۱۷۷۶۶
آیت الله حیدری:

هجمه به عاشورا تازگی ندارد/ اهانت کنندگان به مقدسات در پیشگاه الهی و ملت محکوم هستند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حیدری توهین به عزاداران حسینی را زمینه سازی برای توهین های بعدی دانست و گفت: این اهانت ها در دوران حاکمیت اصلاح طلبان نیز سابقه داشت.
آيت الله حيدري

آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در پی اظهارات توهین آمیز یکی از عناصر اصلاح طلب نسبت به عزاداران امام حسین(ع)، این حرکت ها را زمینه سازی برای اهانت های بعدی دانست و تصریح کرد: هر جریانی که به مظاهر دینی و شعائرالله اهانت کند، جرمش به حساب این آقایان نیز نوشته می شود.


وی با بیان این که چنین اظهاراتی تازگی ندارد و در دوران حاکمیت اصلاحات سابقه داشته است، گفت: اهانت کنندگان به مقدسات اسلامی در پیشگاه ملت و تاریخ و بالاتر از همه در پیشگاه خدا و اهل بیت(ع) محکوم خواهند شد.


نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با توجه به اهانت فتنه گران به ساحت مقدس اباعبدالله(ع) در سال88، اظهار داشت: یکی از آثار این حرف های بی ربط و معنا دار، چنین حرکات مشکوک، موهن و تخریبی است که علیه مظاهر و نمادهای عزاداری صورت گرفت.


آیت الله حیدری خمیرمایه فکری برخی مدعیان اصلاحات و اعتدال را مرتبط با جریان های فکری غرب زده دانست و گفت: اینها یا نمی توانند فلسفه عزاداری و هزینه کردن برای امام حسین(ع) را درک کنند و یا می فهمند اما یکسری وابستگی ها و مأموریت هایی دارند و در ازای پول و وعده پست و مقام، با عنوان شیعه و اصلاح طلبی دست به تخریب عقاید شیعه می زنند.


وی افزود: یکی از محورهای تخریب عقاید مردم از سوی دشمنان، تهاجم وحشیانه به باورهای دینی در مورد سیدالشهدا(ع) است؛ بر همین اساس مسأله اشک ریختن، عزاداری و خرج کردن برای این مراسمات را مورد هدف قرار می دهند و یا نهضت عاشورا را به غلط تحلیل می کنند.


نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سابقه تاریخی هجمه به فرهنگ عاشورا، گفت: مدعیان اصلاحات در این زمینه نوآوری نکرده اند، این مسأله قدمت دارد؛ از زمانی که امام حسین(ع)علیه ظلم و ستم قیام کرد و شیعیان گرد پرچم اباعبدالله (ع) جمع شدند این حرکت ها نیز آغاز شد؛ اگر این مجالس عزاداری نبود شیعه کیان و بقایی نداشت.


آیت الله حیدری ادامه داد: از همان آغاز نهضت عاشورا بنی امیه پس از آن بنی عباس و تا به امروز دشمنان اهل بیت(ع) همواره فرهنگ شهادت طلبی و عزاداری را مورد تهاجم قرار داده اند؛ در قرون اخیر غربی ها به شدت از این جریان عزاداری سیدالشهدا(ع) ضربه خورده اند، به همین دلیل موج سهمگین خود را علیه این فرهنگ به راه انداخته اند./928/

ارسال نظرات