۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۲۱۸۱۷۳

سال تحصیلی جدید حوزه علمیه اصفهان آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ سال تحصیلی جدید حوزه علمیه اصفهان امروز طی مراسمی با حضور طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان و با سخنرانی حضرت آیت الله مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان و آیت الله طباطبایی‌نژاد مدیر حوزه علمیه اصفهان به صورت رسمی آغاز شد.
آغاز سال تحصيلي جديد حوزه علميه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، امروز طی مراسمی در مدرسه علمیه صدر بازار اصفهان، با حضور طلاب و روحانیون و سخنرانی حضرت آیت الله مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان و آیت الله طباطبایی نژاد مدیر حوزه علمیه اصفهان و نماینده ولی فقیه در استان اصفهان به صورت رسمی سال تحصیلی جدید در حوزه علمیه اصفهان آغاز شد.

 

کلاس‌های حوزه علمیه اصفهان از روز شنبه یکم شهریورماه جاری آغاز شده بود اما امروز به صورت رسمی سال تحصیلی جدید حوزه علمیه اصفهان شروع شد و درس خارج آیت الله مظاهری نیز از روز شنبه 8 شهریور ماه آغاز می‌شود.

 

حضرت آیت الله مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه حوزه علمیه اصفهان ضمن تأکید بر لزوم تلاش و کوشش طلاب در راه مسائل علمی تصریح کرد: منتقل نشدن علوم از نسلی به نسل بعد از ضعف‌های حوزه علمیه است و علت این مسأله نداشتن اراده و عدم تلاش و کوشش است، باید عمر خود را به تلاش برای کسب دانش و فراگیری علوم بپردازیم اما متأسفانه این رویه در بین طلاب وجود ندارد.

 

وی تقوا را شرط اصلی رسیدن به مقصد دانست و تصریح کرد: هیچکس نمی‌تواند بدون تقوا به جایی برسد، به طلاب مبتدی توصیه می‌کنم که باید با دوبال به مقصد برسید، بال کوشش تلاش و اراده و بال تقوا یعنی رسیدن معارف دینی و ترس از خدا به عمق جان انسان، اگر کسی این دو بال را داشته باشد می‌شود شیخ انصاری و می‌تواند یکی از بزرگان باشد و خدمات بسیاری به اسلام و تشیع کند.

 

همچنین آیت الله طباطبایی نژاد مدیر حوزه علمیه اصفهان اصلاح جامعه را مهم ترین هدف طلاب و روحانیون ذکر کرد و گفت: در جامعه فعالیتی مهم تر از طلبگی و تبلیغ دین نیست، اقشار مختلف و مشاغل مختلف بیشتر به دنبال کسب دارایی های مادی هستند ولی طلاب و روحانیون و مبلغین دینی در راستای اصلاح جامعه و نشر و تبلیغ دین قدم برمی‌دارند و وظیفه مهم هدایتگری و معلمی را بر عهده دارند.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: به نظر بنده باید تا پایه ششم طلاب حافظ قرآن شوند و اگر این مسأله عملی می‌شد شاهد اتفاقات خوبی در حوزه علمیه می‌بودیم.

 

امام جمعه اصفهان با اشاره به اهمیت اخلاق و رعایت مسائل و آداب اخلاقی توسط طلاب حوزه علمیه تصریح کرد: عالمان دینی دارای فضائل بسیار زیادی هستند و علت آن مبارزه علما با شیاطین و نشر معارف دینی است و هدف علما اصلاح جامعه است.

 

در این مراسم حجت الاسلام جلالی، معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان، ضمن تأکید بر لزوم پاسخگویی حوزه علمیه به نیازهای جامعه تصریح کرد: وظیفه حوزه علمیه است که به نیازهای علمی و فرهنگی جامعه پاسخ بدهد و باید حوزه‌ها معارف دینی و علوم قرآنی را در جامعه بسط و گسترش دهند.

 

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان با اشاره به نام گذاری سال جاری و تأکید رهبر معظم انقلاب بر موضوع فرهنگ گفت: امسال در حوزه‌های علمیه باتوجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تأکید ایشان بر مسأله فرهنگ باید عزم ویژه‌ای برای تحصیل و تحقیق و پژوهش در حوزه علمیه داشته باشیم.

 

در پایان مراسم از تعدادی از طلاب حوزه علمیه اصفهان که حائض رتبه‌های برتر در مسابقات کشوری قرآن کریم در رشته‌های حفظ، قرائت و مفاهیم شده بودند با اهدای جوایز و لوح تقدیر تقدیر به عمل آمد./1304/پ202/ب

ارسال نظرات