۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۲۱۹۰۸۹
عضوهیأت علمی جامعةالمصطفی‌العالمیه تبیین کرد؛

استفاده از فضای معنوی امامزادگان در راستای تربیت مردم، اخلاق عمومی و سبک زندگی

خبرگزاری رسا ـ عضوهیأت علمی جامعةالمصطفی‌العالمیه گفت: باید با مدیریت و برنامه‌ریزی فضای مناسب معنوی را با بهره‌مندی از وجود امامزادگان در راستای تربیت مردم، اخلاق عمومی و سبک زندگی ایجاد کنیم.
حجت الاسلام والمسلمين محسن غرويان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن غرویان، عضوهیأت علمی جامعةالمصطفی‌العالمیه با اشاره به اهمیت جایگاه امامزادگان در استان قم و سالروز بزرگداشت آنان گفت: امامزادگان در استان قم در واقع پتانسیل وانرژی‌هایی با عنوان دین و مذهب دارند.

 

وی افزود: این انرژی و پتانسیل چهره‌ها، عالمان و شخصیت‌های دینی هستند که دانش آن‌ها مؤثر در فرهنگ‌سازی ایجاد معنویت‌های امامزادگان است.

 

عضو هیأت علمی جامعةالمصطفی‌العالمیه ادامه داد: امامزادگان در واقع همگی انتصاب به اهل‌بیت(ع) دارند و بیانگر فرهنگ تشیع هستند و احترام و قداست آنها نشان‌دهنده اخلاق، معنویت، کلام و فقه واصول است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین غرویان تصریح کرد: با توجه به این تفاسیر چهره تشیع را می‌توان در زندگی‌نامه امامزادگان مطالعه کرد و از آنها الگوبرداری مناسبی داشت.

 

وی اظهار داشت: درهر نقطه‌ای از کشور که امامزاده‌ای وجود دارد آن نقطه همواره دارای آبادی وعمران و خیر و برکت بوده است.

 

عضوهیأت علمی جامعةالمصطفی‌العالمیه یادآورشد: مردم در پناه پیشوایان دینی و اهل‌بیت(ع) به آسایش و آرامش رسیده‌اند و باید مقام امامزادگان را پاس بداریم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین غرویان با بیان این‌که امامزادگان معادن با ارزشی هستند خاطرنشان ساخت: حکومت و مسؤولین باید این معادن باارزش را کشف کنند و زیبا‌سازی بیشتری در راستای زنده نگاه‌داشتن امامزادگان انجام دهند.

 

وی افزود: ترویج فرهنگ تکریم امامزداگان و تببین زندگی‌نامه و جایگاه آنان در قالب بروشور و نرم‌افزارهای تبلیغی می‌تواند گام مهمی در مسیر شناسایی آنان به جامعه و مردم باشد.

 

عضو هیأت علمی جامعةالمصطفی العالمیه گفت: باید با مدیریت و برنامه‌ریزی فضای مناسب معنوی را با بهره‌مندی از وجود امامزادگان در راستای تربیت مردم، اخلاق عمومی و سبک زندگی ایجاد کنیم./907/د101/س

 

ارسال نظرات