۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۲۱۹۹۳۹

استانی که خاستگاهش مذهبی است مردمش هم باید مذهبی باشند

خبرگزاری رسا ـ وجود 1400 امامزاده و بقعه متبرکه در فارس و ارادت مردم این دیار نسبت به این بزرگواران نشان از خاستگاه مذهبی استان است.
حجت الاسلام طاهري

به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، حجت‌الاسلام سید محی الدین طاهری، رئیس هیأت امنای آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین(ع) و دبیر جامعه روحانیت شیراز، با اشاره به جایگاه و اهمیت عنوان حرم سوم اهل بیت(ع)، مسئولیت مردم فارس را در مقابل این عنوان، سنگین دانست و بیان کرد:  خاستگاه مردم فارس در طول تاریخ خاستگاه مذهبی بوده است. دشمنان اسلام و دین و مکتب اهل بیت(ع)، با برپایی جشن های هنر و 2500 ساله در این استان وانمود می کردند که مردم فارس با این مسائل عجین شده اند. اما وجود 1400 امامزاده و بقعه متبرکه در فارس و ارادت مردم این دیار نسبت به این بزرگواران نشان از خاستگاه مذهبی استان است.

 

حجت‌الاسلام طاهری اظهار کرد: استانی که خاستگاهش مذهبی است مردمش هم باید بیش از همه جا مذهبی باشند. با توجه به وجود امامزادگان لازم التکریم و فرزندان حضرت موسی بن جعفر(ع) در این استان، انتظاری که از مردم فارس و شیراز هست از دیگر استان های کشور نیست.

 

وی افزود: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری، محور همه فعالیت های مذهبی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی باید حرم های مطهر باشد. این وظیفه ماست که بیشتر توجه کنیم و شهر و تمام امورمان از جمله شهرسازی، معماری، تجارت و غیره را رنگ و بوی مذهب بدهیم. نوع زندگی ماباید به گونه ای باشد که رضایت امام زمان(ع) و خاندان عصمت و طهارت(ع) را به همراه داشته باشد.

 

دبیر جامعه روحانیت شیراز تصریح کرد: عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) مربوط به خاستگاه اولیه این مردم است پس باید همه رفتارهای ما متناسب با این عنوان باشد. بینش و نوع برخورد ما نشأت گرفته از معرفت خاندان عصمت و طهارت(ع) باشد تا آثار معنوی آن را بیشتر در جامعه ببینیم. به طوری که مسافری که وارد این استان می شود معنویت سومین حرم اهل بیت(ع) را احساس کند. 

 

حجت‌الاسلام طاهری گفت: ما امامزادگانی را در این شهر داریم که هر کدامشان یک جایگاه ویژه در قلب مردم، علما و متدینین دارند و حتی مردم ساکن در کشورهای دیگر نیز به این امامزادگان اظهار ارادت می کنند. ان شاءالله در سایه این امامزادگان، همه ارادتمندان ساحت مقدس خاندان عصمت و طهارت(ع) با عزت و سربلندی زندگی کنند و این بزرگواران را الگوی زندگی خود قرار دهند./919/د102/ب4

ارسال نظرات