۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۲۱۹۹۶۷
آیت الله اراکی در همایش بین‌المللی علمای حامی مقاومت مطرح کرد؛

لزوم تشکیل بسیج جهانی برای مقابله با صهیونیسم و تکفیر/ مقاومت فلسطین بیش از هر زمانی به حمایت نیاز دارد

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با تاکید بر این که مقاومت فلسطین امروز بیش از هر زمانی محتاج حمایت است، بر لزوم تشکیل بسیج جهانی به منظور مقابله با صهیونیست ها و جریان های تکفیری تاکید کرد.
اراکي نشست خبري دبير کل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي نشست سفراي ايران با دبير کل مجمع جهاني اهل بيت(ع) و دبير کل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي دبير کل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي نشست هم انديشي دبير کل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي با خبرنگاران همايش بين المللي علماي اسلام در حمايت از مقاومت فلسطين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب در همایش بین‌المللی علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین، با اشاره به شرایط ویژه جهان اسلام برای پیکار و مقابله با استکبار جهانی، گفت: صهیونیسم و تکفیری ها دو شاخه اصلی استکبار جهانی برای پیکار با جهان اسلام هستند. شاخه قدیمی استکبار جهانی برای پیکار با مسلمانان صهیونیسم است و شاخه نوین آن شاخه تکفیر و فتنه در جهان اسلام است.
 
وی با بیان این‌که برجستگان و نخبگان جهان اسلام  باید در یک صف واحد در برابر استکبار جهانی ایستادگی کنند، افزود: امروز محکم کردن انسجام در میان مسلمانان و حفظ وحدت عاملی مهم برای مقابله با استکبار است. امروز مقاومت فلسطین بیش از هر چیزی نیازمند حمایت است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب تأکید کرد: باید تمامی امکانات لازم جهت ریشه کن سازی صهیونیسم و پایه ریزی امت واحد اسلامی فراهم شود که نخستین گام این مرحله تسلیح کرانه باختری و گسترش جبهه مقاومت بود که به خوبی انجام شد و امروز مقاومت اسلامی باید خود را برای آزادسازی سراسر خاک فلسطین آماده کند.  
 
وی با بیان این‌که خداوند در قرآن کریم بارها به شکل گیری امت واحده اسلامی اشاره کرده است، افزود: این موضوع بیانگر اهمیت حفظ انسجام برای مقابله با قدرت های مستکبر است. این همایش نیز دو هدف کلی را پیگیری می کند. یکی از نتایج این همایش تصمیم گیری است و امیدواریم در این همایش بتوانیم به دو تصمیم گیری نایل شویم.
 
آیت الله اراکی اضافه کرد: تشکیل اتحادیه جهانی و فراگیر علمای مقاومت در سراسر جهان را یکی از تصمیم گیری‌های مهم این همایش است. امیدواریم هزاران تن از علمای بزرگ جهان اسلام در این اتحادیه عضو شده و بتوانیم یک جبهه فراگیر و منسجم در جهان اسلام را برای حمایت از مقاومت جهت ورود به مرحله جدید تشکیل دهیم.
 
وی در پایان سخنانش تشکیل بسیج جهانی برای کمک به قربانیان صهیونیسم و تکفیر را از دیگر اهداف این همایش دانست و افزود: امیدواریم اتحاد جهانی علمای مقاومت بتواند با بسیج جهان اسلام و مستضعفین این نهضت جدید حمایت و پشتیبانی از مقاومت و قربانیان صهیونیسم و فتنه تکفیر را کلید بزند./9598//پ202/ج

ارسال نظرات