۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۲۲۳۳۸۵
مدیر کل چاپ و نشر وزارت ارشاد:

رونق صنعت چاپ در گرو توجه جدی مسؤولان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: صنعت چاپ ایران جایگاه خوبی در دنیا ندارد و رونق آن نیازمند توجه جدی است.
محمودرضا برازش،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، محمود رضا برازش، مدیر کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در چهاردهمین دوره جشنواره ملی صنعت چاپ و نخستین جشن خانواده صنعت چاپ آذربایجان غربی با اشاره به وضعیت صنعت چاپ در کشور اظهار کرد: سهم کشور ایران از درآمد صنعت چاپ سالانه سه میلیارد دلار است که این مبلغ در مقایسه با گردش مالی 860 میلیارد دلاری صنعت چاپ  جهان بسیار ناچیز است.

 


وی افزود: از سه میلیارد دلار درآمد صنعت چاپ در کشور 15 درصد سهم نشریات است و سهم کتاب تنها 5 درصد است که این امر نشان دهنده وضعیت نامطلوب این حوزه است.

 


برازش با اذعان بر این که صنعت چاپ ایران از جایگاه خوبی در دنیا برخوردار نیست، افزود: واردات 70 هزار تن کالای چاپ شده در 9 ماهه گذشته و صدور مجوز شش تا هفت میلیارد واردات از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد مصداق ضعف صنعت چاپ کشور است.

 


وی با اشاره به توسعه روز افزون صنعت چاپ در دنیا خواستار توجه به توسعه صنعت چاپ کشور شد.

 


مدیر کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که همه بخش های اقتصاد و فرهنگ وابسته به صنعت چاپ است، اظهار کرد: سرمایه گذاری بر روی چاپ مواد غذایی و بسته بندی آنها می تواند گامی مؤثر در رونق صنعت چاپ کشور باشد.

 

برازش با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی درسال جاری مبنی بر راه اندازی صندوق حمایت از صنعت چاپ اظهار کرد: با توجه به این که سالانه 20 هزار میلیارد ریال محصولات چاپی وارد کشور می شوند که با کسب عوارض چهار درصد از این واردات به ارزش حدود 800 میلیارد ریال، می توان آن را به صندوق حمایت از صنعت چاپ تزریق کرد.

 


چهاردهمین دوره جشنواره ملی صنعت چاپ و نخستین جشن خانواده صنعت چاپ آذربایجان غربی با حضور جمعی از مدیران مسؤول چایخانه های استان در محل سالن وحدت مجتمع فرهنگی هنری ارومیه برگزار شد.

 


در پایان این همایش، با اهدای لوحی از زحمات جمعی از پیشکسوتان، دست‌اندرکاران و مدیران مسؤول برتر صنعت چاپ استان تقدیر به عمل آمد./936/پ203/ب4

ارسال نظرات