حضور روحانیت به عنوان نماد اخلاق و رفتار دینمدارانه در مدارس ضروری است

فاطمه سلجوقی مدیر مدرسه عملیه خواهران بقیع کرج در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهداف شبکههای ضد انقلاب در مخالفت با روحانیت، گفت: شبکههای ضد انقلاب برای از بین بردن دین، اخلاق و خانواده و در مجموع فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی به مخالفت با روحانیت میپردازد زیرا روحانیت مردم را نسبت به هر نوع تسلیم، تبعیت کورکورانه و تجزیه فرهنگی آگاه میکنند.
وی افزود: در دنیای امروز زندگی انسانها علی رغم حضور در جامعه بدون امنیت روانی و آسایش فکری با تهدید جدی روبرو است از این رو حضور روحانیت به عنوان نمادی از اخلاق محبت و رفتار دینمدارانه در مدارس ضرورتی است که نیاز به باز تعریف دارد حضور یک روحانی آگاه و مسؤول در مدارس برای نوجوان و جوان در راستای کسب محبت و آرامش روانی با انتخاب مسیر صحیح امری غیر قابل انکار است.
مدیر مدرسه علمیه بقیع کرج با اشاره به وظیفه نهادهای مرتبط با حوزه و آموزش و پرورش در تربیت نسل دینی جوان و نوجوان عنوان کرد: با توجه به اینکه ثمرات فعالیتهای فرهنگی در طول زمان خود را آشکار میکند لازم است وظیفه نهادهای مرتبط با حوزه علمیه و آموزش و پرورش جدی گرفته شود وساماندهی مدون برنامهها در راستای تقویت تواناییها و مهارتهای این دو نهاد در جهت تامین اهداف ضروری است.
سلجوقی با اشاره به اینکه مجلس درباره قانون گذاری و حمایت چه اقداماتی می تواند داشته باشد گفت: در حال حاضر اقداماتی صورت گرفته اما برای اینکه از تجهیز حوزه علمیه به عنوان مهم ترین رکن فرهنگی غفلت نشود پیگیری جدی تری لازم است، امروز هندوستان به عنوان مقام اول تکریم پدر و مادر در حوزه اخلاق و یا ژاپن به عنوان پیشرو در تکریم سالمند است این نوع کشورها با تدارک مسابقات اخلاقی با پیش زمینه آموزش و تبلیغ فرهنگی روند سیر صعودی اخلاق اجتماعی را دنبال میکنند چون ردیابی کیفیت اخلاقی را در جامعه از طریق قوانین جدی گرفته اند.
وی افزود: رشد علمی در کنار رشد اخلاقی و احساس مسؤولیت سبب ارتقای جامعه میشود که خوب است به عنوان یک هدف در سطوح تحصیلی پایین آموزش و پرورش آموزش داده شود انگیزههای علم دوستی و تلاش علمی از طریق تقویت بنیههای علمی و دینی در مقاطع پایینتر باید به شکل سازمانیافته تری برنامهریزی و توسط مجلس مورد حمایت قرار گیرد.
مدیر مدرسه علمیه بقیع کرج بیان داشت: با بهرهمندی از دیدگاههای شخصیت فرزانه مقام معظم رهبری، به راحتی میتوان اهداف رشد علمی و اخلاقی دانشآموزان را تعقیب کردد این یک توقع اجتماعی از مسؤولان است که با تصمیمگیری دقیق و مدون از فعالیتهای علمی و رفتارهای اخلاقمدار دفاع کنند سابقه فرهنگی کشور ما حکایت از تمدنی بزرگ دارد و ما باید از این میراث تمدنی خود حفاظت کنیم.
سلجوقی در پایان خاطرنشان کرد: چند سالی است برای آداب حضور در کلاس و نحوه ارتباط با مربیان در دوره پیش دبستانی آموزههای غیر مستقیم صورت میگیرد اما در سطوح بالاتر آموزشی برای ورود به جامعه و آماده سازی برای یک شروع موفق و سالم در مسائل اجتماعی نظیر نحوه برخورد با ارتباطات و دوستیها، نحوه برخورد با تکنولوژی، شناخت شبکههای اجتماعی و تقویت قدرت، تمیز سره از ناسره و آگاهی بخشی اجتماعی برای پیشگیری از رفتارهای پرخطر نحوه مسؤولیت پذیری و مشارکت در ساختن اجتماع سالم نیز نیاز به آموزش دارد که روحانیت در این زمینه میتواند بسیار موثر باشد./807/ت302/ب4