۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۲۲۵۶۷۲
حجت‌الاسلام حسینی اراکی:

دلبستگی به غرب منشأ مهم آسیب های اخلاقی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که به برکت انقلاب اسلامی معارف اهل‌بیت(ع) در سراسر جهان گسترش یافته است، گفت: امام علی(ع) نشانه خدا و پرچمدار اسلام هستند؛ تمام گرفتاری های امروز جامعه ما همانند بی حجابی، بی اخلاقی و فسادهای دیگر به سبب دلبری غرب و ماهواره‌های آنها از مردم به ویژه جوانان است.
حجت الاسلام سيد ابراهيم حسيني اراکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسینی اراکی، استاد حوزه و دانشگاه شب چهارشنبه در مراسم سخنرانی مسجد مقدس جمکران با اشاره به روز غدیر خم و انتخاب امیرمؤمنان(ع) به عنوان جانشین نبی‌اکرم(ص) گفت: یکی از وظایف والدین بیان فضائل امام علی(ع) به فرزندانشان است.

 

وی افزود: بیان و تبلیغ فضائل مولای متقیان(ع) از نشر احکام دین نیز مهم‌تر است؛ حتی خداوند متعال به نبی‌اکرم(ص) می‌فرماید «اگر این پیام را به مردم ابلاغ نکنی رسالت خود را کامل انجام نداده‌ای».

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که فردی که پیرو امام علی(ع) باشد تمام اعمال او صحیح می‌شود، اظهار داشت: وظیفه فرد فرد مسلمانان بیان ولایت و فضائل حضرت علی(ع) است؛ بزرگترین امر به معروف رساندن پیام غدیر به دیگران است.

 

وی یادآور شد: حضرت علی(ع) به ابن عباس می‌فرمایند «اگر فضائل و اسرارم را به شما می‌گفتم باید هشتاد شتر نر این مطالب بیان شده را حمل می‌کردند».

 

حجت‌الاسلام اراکی با تأکید بر جامعیت اسلام عنوان کرد: اسلام و معارف اهل‌بیت(ع) نقشه راه اصلاح و رشد انسان‌ها است؛ نخستین موضوع در تربیت فرد مؤمن و الهی وجود مرکز جاذبه است که ولایت اهل‌بیت(ع) این مرکز جاذبه برای تربیت فرد صالح است.

 

وی تأکید کرد: یکی از ویژگی‌های بشر دل بستن به دیگران است؛ هر فرد در رفتار و اخلاق خود الگو می‌گیرد، تلاش تمام ماهواره‌ها و سایت‌های بیگانه دلبری کردن از افراد است.

 

استاد حوزه و دانشگاه ائمه اطهار(ع) را بزرگ ترین آیات الهی دانست و بیان داشت: امام علی(ع) نشانه خدا و پرچمدار اسلام هستند؛ تمام گرفتاری های امروز جامعه ما همانند بی حجابی، بی اخلاقی و فسادهای دیگر به سبب دلبری غرب و ماهواره‌های آنها از مردم به ویژه جوانان است.

 

وی تأکید کرد: اگر فرد به امیرمؤمنان(ع) دل ببندد هیچگاه به دنبال فساد نمی‌رود، اگر فرد به سمت اهل‌بیت(ع) برود در دنیا و آخرت عاقبت به خیر می‌شود؛ تمام جنگ ما با استکبار، غرب و تروریست‌ها به سبب پذیرفت ولایت حضرت علی(ع) از سوی ما است.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که به برکت انقلاب اسلامی معارف اهل‌بیت(ع) در سراسر جهان گسترش یافته است، گفت: استکبار وقتی شاهد رشد مکتب تشیع در سطح جهان شد گروه‌های جاهل همانند تکفیری‌ها را به وجود آورد.

 

وی یادآور شد: آنها به دنبال خاموش کردن نوری الهی در سطح جهان هستند؛ تمام تلاش خود را در این راه به کار برده و از ایجاد هیچ گرفتاری برای مسلمانان دریغ نمی‌کنند؛ در حالی که با عنایت خدا و ائمه اطهار(ع) نور خودشان خاموش می‌شود.

 

حجت‌الاسلام حسینی اراکی اصلاح افراد را در گرو پذیرفت ولایت امیرمؤمنان(ع) خواند و اظهار داشت: محبت امام علی(ع) بزرگترین نعمت الهی برای افراد است، سعادت فرد در دنیا و آخرت به این محبت بستگی دارد.

 

وی تصریح کرد: حقیقت ولایت دوری از گناهان و انجام واجبات الهی است؛ شیعه واقغی فردی است که به دنبال رضای خدا باشد./993/پ202/س

ارسال نظرات