۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۲۲۵۸۰۴
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

اعتقاد به قادر بودن خدا زندگی را آسان می کند

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ایمان ضعیف و عدم توکل به خدا را ریشه بیشتر مشکلات افراد در زندگی دانست و گفت: اگر ما به این مسأله که خداوند تمام قدرت در اختیار خداوند است باور داشته باشیم، دیگر درگیر مادیات نمی‌شویم و به طبع، زندگی‌ ها نیز آسان‌تر و روان‌تر خواهد شد.
قاضي زاده هاشمي

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از ستاد خبری ششمین دوره جشنواره زوج خوشبخت، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، گفت: تمام پیامبران و ائمه معصوم(ع) آمده‌اند تا موضوع سبک زندگی را برای بشریت بازگو کنند.

 

وی، سبک زندگی را به معنای حاکمیت ارزش‌ها دانست و گفت: در یک زندگی مادی ارزش‌های مادی حاکم است، ارزش‌هایی که مبتنی بر غرایض و لذایذ مادی است و تمام تلاش افراد در این نوع سبک زندگی دست یافتن به لذت‌ها و قدرت‌های مادی است.

 

سبک زندگی الهی بر مبنای ارزش‌ها استوار است

قاضی‌زاده ادامه داد: در سبک زندگی الهی، ارزش‌هایی حاکم است که بر مبنای معنویات نهاده شده و موجب جاودانگی انسان می‌شود؛ در این سبک زندگی، انفاق، ایثار، حق، جهاد، مقاومت و ایستادگی برای کسب رضایت خداوند پیش می‌آید که مبنای الهی دارد.

 

وی با اشاره به این که انسان موجودی انتخاب‌گر است و این که بگوییم باوجود رسانه‌های فاسد غربی نمی‌توان سالم زیست، گفته‌ای ناصحیح است، ابراز کرد: در متن دنیای مادی غرب نیز مؤمنینی زندگی می‌کنند که روش خوب زندگی کردن را برای خود انتخاب کرده‌اند.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بابیان این‌که تأثیرگذاری بسیار رسانه‌های منحرف در انسان‌ها به دلیل پایین بودن سطح ایمان افراد است، افزود: ملت ما در زمان طاغوت در شرایطی زندگی می‌کرد که ابزار هنر در اختیار هنر منحط و فاسد بود اما بااین‌وجود مردم به دلیل داشتن ایمانی قوی مسیر زندگی درست و مناسب را پذیرفته بودند.

 

اعتقاد به قادر بودن خدا زندگی را روان می‌کند

وی، عدم توکل به خداوند را ریشه اصلی مشکلات زندگی‌ها در دوره کنونی دانست و تأکید کرد: برای حل این مشکل باید زیرساخت اعتقادی افراد را پایه‌ریزی و تقویت کرد چراکه تمام ضعف‌ها و مشکلات به خاطر خداباوری ضعیف ما به وجود می‌آید.

 

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: اگر ما به این مسأله که خداوند قادر متعال است و تمام قدرت در اختیار اوست و برای همه موجودات وظایفی قرار داده است که برای پاسخگویی نسبت به این وظایف به این دنیا آمده‌اند، باور داشته باشیم، دیگر درگیر مادیات نمی‌شوند و به طبع، زندگی‌ها نیز آسان‌تر و روان‌تر خواهد شد.

 

گفتنی است؛ ششمین دوره جشنواره زوج خوشبخت با همکاری اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، فرهنگسرای خانواده و موسسه فرهنگی شکوه زندگی، 24 مهرماه با حضور پنج هزار زوج خوشبخت در سالن شهید بهشتی مشهد برگزار خواهد شد./9315/د102/ب5

ارسال نظرات